داغ شدن لپ تاپ

داغ شدن لپ تاپ

۱۴۰۱/۰۴/۰۲

 

بارها برای همه ماها پیش اومده که وقتی با لپ تاپ خود کار می کنیم ، احساس داغی می کنیم  که این امری عادی است و برای وجود برنامه های سنگین یا استفاده بیش از حد از لپ تاپ اینجوری میشه.

ولی اگه این داغی بیش از حد باشه باید به این نکته توجه کنیم که که دمای لپ تاپ بیش از حد بالا رفته و منجر به آسیب دیدن قطعات داخلی لپ تاپ یا به عبارت دیگر سخت افزار ها میشود.

برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ یک سری راهکار ها وجود دارد که با انجام دادن آنها میتوانیم از گرم شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم ، با ایستگاه فنی همراه باشید.

تنها با رعایت کردن چند کار ساده میتونیم از داغ شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم که شامل :

 

داغ شدن لپ تاپ هنگام کثیفی سخت افزار

مجرا های گردش هوای لپ تاپ در زیر آن قرار دارد و به طوری مسیر تنفسی لپ تاپ به شمار می آیند ، با این تفاسیر جزو مهم ترین قسمت های لپ تاپ هستند.

هنگامیکه که این مجرا ها دارای گرد و غبار باشد و یا اینکه مشکل داشته باشد جریان هوا به خوبی گردش ندارد و باعث داغ شدن لپ تاپ می شود ، برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ باید تمامی این قسمت ها تمیز شود ، شما با مطالعه مقاله تمیز کردن لپ تاپ میتوانید روش صحیح تمیز کردن لپ تاپ استوک و یا لپ تاپ نو را به طور کلی انجام دهید.

علاوه بر آن قرار دادن لپ تاپ روی فرش یا موکت هم باعث جمع شدن پرز دور فن ها می شود که باعث میشود فن ها به خوبی کار نکرده و هم باعث آسیب دیدن فن و هم باعث داغ شدن لپ تاپ میشود.

داغ شدن لپ تاپ

 داغ شدن لپ تاپ ، خرابی سخت افزاری 

لپ تاپ هایی که دارای کاربری های صنعتی ، گیم و یا گرفیکی میباشد دارای CPU و GPU های قوی هستند که هر کدام از ان ها معماری خاص خود را دارند و برای عملکرد بهتر آن ها استفاده شده از فن و خنک کننده های مناسب است تا حرارت را از این قطعات به خارج از لپ تاپ منتقل کنند.

اگر صاحب این چنین لپ تاپ ها هستید همیشه باید از سالم بودن فن لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید ، اگر شما سری ساخت لپ تاپ خود را هم نمیداند که از نوع صنعتی ، خانگی یا گیمینگ است ، شما میتوانید با مطالعه مقاله های لپ تاپ استوک صنعتی و هم مقاله لپ تاپ استوک خانگی از نوع و یا سری لپ تاپ خود را متوجه شوید.

از طرفی درست کارنکردن باتری هم میتوانید باعث داغ شدن لپ تاپ شود ، این موضوع بیشتر در دستگاه های قدیمی دیده میشود ، علاوه بر این افت کارکرد باتری یا کاهش زمان شارژدهی نیز باعث درست عمل نکردن فن و داغ شدن لپ تاپ شما شود.

مشکلات سخت افزار  

داغی شدید بدلیل مشکلات نرم افزاری

نصب ویندوز جدید روی سیستم های قدیمی هم باعث درست عمل نکردن CPU  و GPU میشود و باعث کاهش کارایی آن ها میشود ، و عدم آپدیت نکردن به موقع درایور ها هم نیز باعث میشود که سخت افزار ها عملکرد مناسب نداشته باشند و باعث داغ شدن لپ تاپ شما شود.

مشکلات نرم افزاری

داغ شدن لپ تاپ بدلیل وجود ویروس

ویروس ها و بد افزار ها با استفاده غیر مجاز از منابع موجود و محاسباتی دستگاه باعث داغ شدن شدید لپ تاپ میشود.در مواردی ویروس یا بد افزار به شکلی طراحی شده اند که با درگیر کردن بیشتر قطعات باعث ضربه زدن و خرابی دستگاه شما میشوند و علاوه بر این این ویروس ها و بد افزار بیشتر برای حمله به سرور ها طراحی شده اند ولی ممکن است به سراغ لپ تاپ های شما هم بیاید.

داغ شدن لپ تاپ بدلیل ویروس یا بد افزار

داغ شدن لپ تاپ هنگام بازی

لپ تاپ های مختلفی در بازار وجود دارند که به ما امکان استفاده همزمان از ابزار های بازی و گرافیکی را می دهند اما با این حال تمامی لپ تاپ های موجود در بازار این قابلیت را ندارند مثلا شما با یک لپ تاپ دانشجویی نمیتوانید تمامی این کار ها را با هم انجام دهید ، این سری کار ها نیاز مند یک لپ تاپ قوی میباشد که نیاز های شما را برطرف کند ، پیشنهاد ایستگاه فنی به شما لپ تاپ های استوک صنعتی است که با این مدل های لپ تاپ استوک شما میتوانید تمامی کارهای سنگین را انجام دهید و دیگر نگران داغ شدن لپ تاپ نباشید.

 

داغ شدن لپ تاپ بدلیل استفاده همزمان از چنذ نرم افزار

ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ایستگاه فنی همراه بودید ، ما در این مقاله آموختیم که چطور از داغ شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم و اینکه دیگر نگران داغ شدن لپ تاپ خود نباشیم. از این به بعد شما میتوانید تنها با رعایت کردن این کار هاعمر مفید دستگاهتان را افزایش داده و اینکه از بروز خطرات جدی و احتمالی در قسمت سخت افزار لپ تاپ خود جلو گیری کنید.

ّ



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.