تمیز کردن لپ تاپ

تمیز کردن لپ تاپ

1400/04/10

 

تمیز کردن لپ تاپ کاریه که کمتر کسی اون رو انجام میده ، تمیز کردن لپ تاپ بخش مهمی توی نگهداری اون داره و باید گفت که هر پند وقت یک بار باید اون رو انجام بدیم.

لپ تاپ هایی که قبلا ظاهر زیباشون پر از زرق و برق داشت الان حتی دلمون نمیخواد که بهشون نگاه کنیم ، تا انتهای مقاله با ایستگاه فنی همراه باش من یادت میدم که چطوری اینکار رو انجام بدی.

تمیز کردن لپ تاپ  

وسایل تمیز کننده لپ تاپ 

پارچه ماکروفایبر(دستمال جادویی)

شما میتوانید با پارچه حوله ای تمیز کردن لپ تاپ خود را انجام بدید ولی توی بازار براحتی میتونید پارچه های مخصوص تمیز کردن لپ تاپ را تهیه کنید و استفاده کنید.

دستمال حوله ای برای تمیز کردن لپ تاپ

اسپری

برای تمیز کردن به یک اسپری نیاز داریم و شما میتوانید از قوطی های اسپری های عادی استفاده کنید ولی قبل از استفاده حتما از تمیز بودن آن ها مطمئن باشید.

اسپری مناسب تمیز کردن لپ تاپ

آب تصفیه شده

برای تمیز کردن لپ تاپ نیازی به اسپری های تمیز کننده نیست شما میتوانید از آب های تصفیه شده استفاده کنید و آن هارا شست وشو دهید.

گوش پاک کن

برای تمیز کردن پورت ها یا سوراخ های هواکش میتوانید از گوش پاک کن استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن لپ تاپ

برای تمیز کردن لپ تاپ ابتدا لپ تاپ را خاموش کنید ، سپس حواستان باشد که لپ تاپ حتما روی حالت Shut down قرار گرفته باشد و روی sleep  نباشد.

 تمیز کردن لپ تاپ

باری تمیز کردن بدنه لپ تاپ شما باید صفحه لپ تاپ را ببندید و سپس با یک دستمال مرطوب به آرامی روی بدنه را تمیز کنید.

حالا منظور از مرطوب چیه؟

منظور ما اینه که شما باید دوبار آب را اسپری کنید به گونه ای که دستمال خیس نباشد یا از آن آب نریزد.

برای تمیز کردن بدنه باید دستمال را بصورت دورانی حرکت دهید چون هم لکه ها بهتر پاک میشوند و هم اینکه فشار کمتری به لپ تاپ شما وارد میشود.

به همین صورت پشت و کناره های لپ تاپ خود را نیز تمیز کنید و در آخر گوش پاک کن را برداشته و بقیه قسمت هایی را که دستمال به آن ها نرسیده تمیز کنید.

تمیز کردن کیبورد و تاچ پد

شاید ندانید اما کثیف نرین بخش لپ تاپ کیبورد شماست ، شما برای تمیز کردن کیبورد باید با یک دستمال روی دکمه ها را تمیز کرده و سپس با یک دستمال ضدعفونی به آرامی تک تک کلید هارا تمیز و برق بیاندازید.

برای تمیز کردن تاچ د نیز باید دستمال نیمه مرطوب را بصورت دورانی حرکت دهید و آنرا تمیز کنید.

تمیز کردن تاچ پد لپ تاپ

تمیز کردن پورت ها یا درگاه های ورودی

برای تمیز کردن پورت ها باید از گوش پاک کن استفاده کنید فقط حواستان باشد زیاد به آن ها فشارنیاورید چون ممکن است با فشار آوردن یک پورت را از کار بیاندازید.

تمیز کردن پورت های لپ تاپ

تمیز کردن صفحه نمایش

برای تمیز کردن صفحه نمایش میتوانید از یک دستمال نازک مثل دستمال عینک استفاده کنید به این شکل  که شما باید کمی آب را روی دستمال اسپری کرده و لپ تاپ را به گونه ای قرار دهید که صفحه نمایش آن سمت پپایین و کیبورد به سمت بالا باشد ، سپس بدون فشار دست دستمال را بصورت دورانی روی صفحه نمایش حرکت دهید و مراقب باشید تا به صفحه نمایش آسیب وارد نکنید.

دستمال برای تمیز کردن صفحه نمایش

تمیز کردن قسمت های درونی لپ تاپ

برای این کار شما باید از اسپری های تمیز کننده مخصوص استفاده کنید و یا اینکه لپ تاپ را باز کرده و سپس به آرامی  قطعاتی که قابل تمیز کردن بود را تمیز کنید.

لپ تاپ شما تمیز شد.

 

تمیز کردن درونی لپ تاپ

برای تمیز کردن لپ تاپ خود، اول به نکاتی که در بالا گفته شد توجه کنید و وقتی تمیز کردن اساسی را انجام دادید ، از این به بعد همیشه با یک دستمال ماکروفایبر همراه خود داشته باشید و براحتی فقط با چند قطره آب دستمال را مرطوب کرده وسپس بدنه لپ تاپ را تمیز کنید. 

با نکاتی که در بالا گفته شد شما میتوانید براحتی لپ تاپ خود را تمیز کنید و زیبایی دستگاه خود را دو برابر کنید.



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.