لپ تاپ استوک برنامه نویسی

لپ تاپ استوک برنامه نویسی

1400/06/25

 

یکی از دغدغه های برنامه نویس ها انتخاب یک لپ تاپ مناسب و همه فن حریف است.

معمولا لپ تاپ هایی که مناسب برنامه نویسی اند قیمت های بالایی دارند برای همین انتخاب لپ تاپ استوک به دلیل قیمت مقرون به صرفه ی آن نسبت به مدل های نسل جدید و آکبند بهتر است.

لپ تاب استوک برنامه نویسی , لپ تاپ استوک هایی هستند که هارد اس اس دی بالا و حافظه رم بالا دارند که نیاز برنامه نویس ها رو برطرف می کنند . این نوع لپ تاپ ها باید بتونند نرم افزارهای اوپن سورس رو به خوبی اجرا کنند.

بی شک شما برای دیباگ کردن با کانفیگ پایین یا نبود اس اس دس سرعتتون میاد پایین و تقریبا از انجامش خسته میشین.

 

لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی

 

ویژگی های لپ تاپ استوک برنامه نویسی

بلا استثنا وقتی شما میخواهید از کارتون خروجی بگیرید و اونو داشته باشین باید روی لپ تاپ یا سیستمتون یک هارد اس اس دی بذارین تا سرعت لپ تاپ بالا بره و راحت تر بتونین باهاش کارهاتون رو انجام بدین.

برای اینکه سرعت لپ تاپ رو ارتقا بدین اول باید یک هارد اس اس دی و بعد یه رم 8 گیگ یا 16 گیگ به بالا داسته باشین تا این امر رو براتون عادی جلوه بده و بتونین سرعت بالایی را تجربه کنید.

اگه شما میخواهید سی شارپ یا پایتون و استفاده کنید یا آموزش ببینید باید یکی از کاراهایی که بالا گفته شد رو انجام بدین و تفاوت رو ببینید اگر هم الان دارین با این زبانها کار میکنید یقینا متوجه منظور من میشین.

 

لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی 

 

نکاتی که هنگام خرید لپ تاپ استوک برنامه نویسی باید به اونها توجه داشت

نکات خرید زیادی برای خرید لپ تاپ استوک وجود داره که کاملا به شما بستگی دارند اینکه چه نیاز هایی داشته باشید و چه انتظاراتی از لپ تاپ استوک خود داشته باشید . ما قصد داریم مهم‌ ترین المان ‌هایی که لپ تاپ یه برنامه نویس باید داشته باشد رو به شما بگیم .

میزان جا به جایی شما

 خوب شما برای اینکه بخواهید یه لپ تاپ مناسب انتخاب کنید باید به یه سری نکات توجه کنید که شامل وزن ، اندازه و وزن لپ تاپ برای جابجایی آسان آن باید به این نکات توجه داشت تا بتوان راحت تر از آن استفاده کرد .

پس با در نظر گرفتن این نکات لپ تاپی که استفاده میکنید باید دارای وزن مناسب و نمایشگر مناسب باشه تا بتونید براحتی ازشون استفاده کنید و لذت ببرید.

 

چند فاکتور مهم در خرید لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی

  1. صفحه نمایش 
  2. رم 
  3. هارد 
  4. کیبورد
  5. پردازنده 
  6. گرافیک

برای اینکه بتونید خیلی راحت برنامه نویسی رو انجام بدید و از آن لذت ببرید بدون اینکه خسته بشید باید اول یک مانیتور خوب دوم یک کیبورد مناسب انتخاب کنید که هنگام کار اصلا احساس خستگی نکنید و بدون اینکه چشم هاتون اذیت بشه و اینکه در طولانی مدت از کار کردن زده نشید.

صفحه نمایش

برای اینکه بتونید پروژه خودتون رو گسترش بدید باید بتونید چند تا تب رو باز کنید که راحت تر بتونید هم تغییرات رو ببینید و هم اینکه اینکه از اول در جریان کار خودتون باشید برای این منظور باید از لپ تاپ هایی استفاده کنید که صفحه نمایش بزرگتری داشته باشند که هر چی صفحه نمایش بزرگتر بشه هم وزن زیاد میشه و هم اینکه باتری اون دستگاه کارکرد کمتری نسبت به بقیه دستگاه ها پیدا میکنه. شما برای اینکه بتونید یک کد زدن بدون دردسر (از نظر صفحه نمایش) رو تجربه کنید میتونید از لپ تاپ هایی با صفحه نمایش 13 یا 15 اینچ استفاده کنید.

مانیتور مناسب برنامه نویسی

کیبورد

کیبورد های برنامه نویسی باید هم جوری باشه که بتونید دستتون را آزادانه روی اون حرکت بدین و هم اینکه سر و صدای کمی داشته باشه که شما آرامش داشته باشین.

پس کیبورد لپ تاپ های گیمینگ مناسب برنامه نویسی نیستن چون صدای زیادی تولید میکند..

تقریبا میشه گفت این دو مورد از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی است، حالا به یک سری از نکات دیگر برای انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی میپردازیم:

لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی 

پردازنده

.باشه تا بتونیم کارهای مبتدی و تمرینات پایه برنامه نویسی رو انجام بدیم  i3 حداقل پردازنده مورد نیاز برنامه نیاز برای برنامه نویسی حداقل باید 

.ولی دیگه اگه از پردازنده جدیداستفاده کنید دیگ عالی میشه و براحتی میتونید کارهاتون رو انجام بدین

لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی

رم

.حداقلی رم که باید برای برنامه نویسی استفاده کنید رم 4 گیگه که البته برای طراحی سایت و کار های سبک ازش استفاده میشه ولی اگه بخواهید اپلیکیشن طراحی کنید باید ازرم 8 یا 16 گیگ به بالا استفاده کنید

لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی

هارد یا حافظه داخلی 

برای انجام تمام کار های برنامه نویسی باید از هارد جدید یا اس اس دس استفاده کنید که سرعت لپ تاپتون رو به حد قابل توجهی افزایش میده ، شما میتونید از هارد های قدیمی هم استفاده کنید ولی نکته قابل توجهش اینه که سرعت لپ تاپ بشدت پایین میاد و حین انجام کار ها یا خروجی گرفتن اذیت میشید و حوصلتون هم سر میره

لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی

گرافیک

برای انجام کار های گرافیکی سطح بالا در برنامه نویسی یا اینکه بخواهیم بدونیم برناممون از گرافیک پشتیبانی میکنه یا نه یا اینکه کار های گرافیکی رو انجام بدیم باید کارت گرافیک مناسب استفاده کنیم که سرعت پردازشمون رو هم بالاتر ببره اگرجه این کار برای 

.برنامه نویسان گرافیکی خاص است

لپ تاپ استوک مناسب برنامه نویسی

چندتا لپ تاپ استوک برنامه نویسی که حجم و اندازه ی کمی دارند رو به شما معرفی می کنم :

لپ تاپ استوک HP  folio 9470

صفحه نمایش : ‌14– inch

رم : 4 GB قابل ارتقا به  16 GB

حافظه داخلی ( هارد ) : 320 GB

گرافیک : intel HD 4000

وزن : 1.46 kg

لپ تاپ  استوک برنامه نویسی 

 

HP EliteBook folio 9480m – i5

صفحه نمایش : ‌14– inch

رم : 4 GB قابل ارتقا به  16 GB

حافظه داخلی ( هارد ) : 500 GB

گرافیک : intel HD 4400

وزن : 1.6 kg

لپ تاپ استوک برنامه نویسی 

 

HP probook 640 G1 i7MQ

صفحه نمایش : ‌14 – inch

رم : 8 GB قابل ارتقا به 16 GB

حافظه داخلی ( هارد ) : 500 GB

گرافیک : intel HD 4600

وزن : 2.1 kg

 

لپ تاپ استوک برنامه نویسی 

 

     Dell لپ تاپ استوک  E6430 ATG

صفحه نمایش : ‌14 – inch

رم : 4 GB  قابل ارتقا به 16 GB

حافظه داخلی ( هارد ) : 320 GB

گرافیک : intel HD 4000

وزن : 2.1 kg

 

لپ تاپ استوک برنامه نویسی 

لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad T410

صفحه نمایش : ‌14 – inch

رم : 4 GB  قابل ارتقا به   8 GB

حافظه داخلی ( هارد ) : 320 GB

گرافیک : intel HD 4600

وزن : 2.3 kg

 

 

Dell latitude E 7240

صفحه نمایش : ‌12.5 – inch

رم : 4 GB  قابل ارتقا به   8 GB

حافظه داخلی ( هارد ) : 128 GB

گرافیک : intel HD 4400

وزن : 1.3 kg

لپ تاپ استوک برنامه نویسی 

 

 

 

 

 

لپ تاپ های استوک های مخصوص برنامه نویسی

 

در ادامه ی مطلب قصد داریم که چند لپ تاپ استوک برنامه نویسی به شما معرفی کنیم

Hp 8440p 

 

Hp 8460 

 

Lenovo Thinkpad T440 

 

Dell e6430 ATG 

 

Hp 8470p 

 

Lenovo t420

 

Lenovo t510

 

HP elitebook 8540 W

 

Lenovo Thinkpad x240

 

Dell precision m6600

 

خوب با این تفاسیر باید در انتخاب لپ تاپ دقت کنید ولی در این اوضاع اقتصادی پیشنهاد ما به شما لپ تاپ های استوک است که شما میتوانید با خیال راحت از فروشگاه ایستگاه فنی خریدتون رو انجام بدین چون هم چهار روز مهلت عودت بی قید و شرط داره و اینکه ده روز هم مهلت تست دارین که این شرایط برای لپ تاپ های نو هم نمیتونید پیدا کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.