ریختن  مایعات روی لپ تاپ

ریختن مایعات روی لپ تاپ

1400/04/21

اقدامات لازم پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ 

حتما تا به حال برای شما پیش آمده باشد که به این فکر اگر آب یا مایعات مستقیما روی لپ تاپ استوک شما بریزد  چه اقداماتی را باید انجام دهید.

ما در این مقاله قصد داریم به اقدامات لازم پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ انجام دهیم را بررسی کنیم ، با ایستگاه فنی همراه باشید.

اقدامات لازم پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ

گام های اولیه پس از آسیب دیدن لپ تاپ

اگر مایعاتی که روی لپ تاپ شما ریخته شد که دارای املاحی مانند شکر ،قند یا اینکه چسبنده نبود شما شانس خوبی دارید و تنها با چند حرکت ساده میتوانید آن ها را از لپ تاپ کارکرده خود خارج کنید.

تخلیه کردن مایع ریخته شده روی لپ تاپ

برای این کار باید لپ تاپ خود را بر گردانید به طوری که صفحه نمایش لپ تاپ به سمت پایین باشد تا تمام مایع ریخته شده به طور کامل تخلیه شود ولی باید توجه کنید که اصلا لازم نیست ضربه یا فشاری به لپ تاپ وارد کنید.

پاک کردن مایع ریخته شده روی لپ تاپ

برای این منظور باید از دستمال هایی استفاده کنید که قدرت جذب بالایی دارند استفاده کنید که در صنعت هم استفاده میشوند ، شما برای تهیه این دستمال ها میتوانید به مغازه هایی که کار تعمیرات قطعات برقی دارند استفاده کنید ، اما شما برای سهولت خودتان میتوانید از ابر هم استفاده کنید.

دومین کار پس پاک کردن مایع ، باید رم ، هارد و قطعات مهمی را که میتوانیم از لپ تاپ جدا کنیم و سپس اگر مایع به داخل آن نفوذ کرده بود باید گوش پاک کن  را به الکل آغشته کنید و تمامی مایعات را جدا کنید ، پیشنهاد ما به شما الکل اتانول 99 درصد است.

اقدامات لازم پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ

مرحله بعدی خشک کردن لپ تاپ

برای این کار باید  از یک دستمال خشک استفاده کنید.البته بهتر است لپ تاپ را در دمای بالاتری قرار دهیم تا خودش خشک شود تا اینکه بخواهیم خودمان به صورت دستی خشک کنیم.

در حین خشک کردن سیستم از باتری و شارژر استفاده نکنید.زمان خشک کردن لپ تاپ هر چقدر بیشتر باشد بهتر است.

شما برای خشک کردن میتوانید از برنج خام استفاده کنید چون برنج خام خاصیت جذب رطوبت بالایی را دارد و کافی است سیستم را چند ساعت میان برنج بزارید تا رطوبت آن گرفته شود .

لکه گیری مواد از قطعات لپ تاپ

برای لکه گیری قطعات از پارچه تمیز و خشک استفاده کنید.اگر لکه روی مانیتور مانده است باید به آرامی آن را پاک  کنید.البته در بازار لکه گیر ها و اسپی های مخصوص نمایشگر وجود دارد که از آن هم میتوانید استفاده کنید.

لکه گیری کیبورد هم کمی مشکل است چون دکمه ها نزدیک به یکدیگر میباشند ، اما شما میتوانید دکمه ها را از جای خود درآورده و یا اینکه از خمیر اسلایم استفاده کنید.

اقدامات لازم پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ 

بازگردانی اطلاعات لپ تاپ

بعد از این که مراحل بالا را انجام دادیم و کاملا مطمئن شدیم که لپ تاپ استوک ما خشک است باید برای بازیابی اطلاعات اقدام کنید.

در اولین مرحله باید ابتدا دسترسی را از هارد درایو تغییر دهیم و اینکه عمما این کار از طریق آیکن موجود که معمولا شبیه به هارد می باشد انجام میشود.

در دومین مرحله باید الکتریسیته ساکن موجود روی دستگاه باید کاملا تخلیه شود ، این کار را می توانید با استفاده از مچ بند های ثابت تخلیه الکتریسیته ساکن انجام دهید. کافیست آن ها را به مچ خود ببندید و بعدا از تخلیه الکتریسیته مطمئن شوید.

در سومین مرحله هم باید هارد درایو را با الکل از دستگاه ها خارج کنید و سپس در جایی بصورت مایل به پایین قرار دهید که مایعات به صورت کلی نشت کند و از هارد خارج شود و سپس به بازیابی اطلاعات بپردازید.

خارج کردن هارد از لپ تاپ خراب شده

در مرحله چهارم پیشنهاد میشود که یک هارد اکسترنال تهیه کنید و از سالم بودن قطعات لپ تاپ مطمئن شوید ،سپس هارد دیسک معیوب و آسیب دیده را به یک لپ تاپ یا سیستم دیگر وصل کنید تا درایو های شما له عنوان درایو خارجی در لپ تاپ دیگر ظاهر شوند تا به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

در مرحله پنجم در صورتی که هارد ما دارای بد سکتور سخت افزاری یا نرم افزاری شد میتوانیم آنها را  توسط نرم افزار های موجود قفل کنیم و با استفاده از دیگر نرم افزار ها فایل های پاک شده را بازگردانی کنیم.

 

ما در این مقاله یاد گرفتیم کنه چه اقداماتی را بتوانیم پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ باید انجام دهیم.امیدواریم که با این مقاله بتوانیم کمک شایانی به شما عزیزان کرده باشیم.ممنون از اینکه تا اینجای کار با ایستگاه فنی همراه بودید.

 

 

 

 

       



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.