چگونه مشخصات کامپیوتر و لپ تاپ را بفهمیم ؟

چگونه مشخصات کامپیوتر و لپ تاپ را بفهمیم ؟

۱۴۰۱/۰۶/۲۷

اجزای سیستم های کامپیوتر و لپ تاپ تاثیر مستقیمی بر عملکرد و قابلیت آن ها دارد. پس بدیهی است که چک کردن مشخصات کامپیوتر و لپ تاپ یکی از اصول اولیه برای گرفتن بازدهی مورد نظر از سیستم است. همچنین این امر در لپ تاپ ها که دارای اجزای غیرقابل ارتقاء هستند مهم تر و کاربردی تر است و بسیاری از افراد در حین خرید لپ تاپ استوک و لپ تاپ نو در چگونه فهمیدن مشخصات لپ تاپ استوک دچار مشکل می شوند. احتمالا شما هم برای تشخیص مشخصات کامپیوتر خود به قسمت سیستم یا Device Manager مراجعه می کنید، اما می خواهیم روش هایی را به شما بیاموزیم که تک تک جزئیات سیستم را مشاهده کنید.

مشخصات فنی کامپیوتر

در این مطلب می خواهیم یاد بگیریم که چگونه مشخصات کامپیوتر و لپ تاپ را بفهمیم ؟

 

دسترسی به مشخصات ویندوز کامپیوتر و لپ تاپ

احتمالاً شما هم برای دریافت مشخصات سیستم اولین کاری که می کنید کلیک راست روی آیکن My Computer و سپس با کلیک بر روی گزینه Properties وارد پنجره سیستم می شوید و مشخصات سی پی یو و رم را مشاهده می کنید. این راه یکی از ساده ترین راه ها برای مشاهده این دو معیار است اما جالب است بدانید این پنجره به منظور نمایش دقیق مشخصات ویندوز، نوع ویندوز، لایسنس ویندوز و پارامتر های دیگر آن است.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک

دسترسی به مشخصات دستگاه های متصل به کامپیوتر و لپ تاپ

خیلی از افراد نیز برای مشاهده مشخصات لپ تاپ و کامپیوتر خود طبق مسیر قبلی به قسمت Device Manager می روند. به این گونه که مثل مورد قبلی روی آیکن My Computer کلیک راست کرده و سپس با کلیک روی گزینه Properties وارد پنجره سیستم می شوید و در نوار سمت چپ روی Device Manager کلیک می کنند. این صفحه به منظور مشاهده اجزای شناسایی شده توسط سیستم است که مشخصات درایور ها را نیز می شود در آن مشاهده کرد. این پنجره بیشتر به منظور نصب درایور ها و شناسایی پورت ها، وایفای، و سایر دستگاه های متصل و... می باشد و در مورد گرافیک و سی پی یو فقط مدل آن را نمایش می دهد.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک

دسترسی به مشخصات فنی لپ تاپ و کامپیوتر از طریق Command Prompt

دسترسی به قسمت های خاصی از مشخصات لپ تاپ استوک و کامپیوتر شما از این طریق امکان پذیر است. این کار باز هم به شما مشخصات ویندوز و رم را نشان می دهد اما گزینه بسیار مناسبی برای متوجه شدن IP سیستم هست.

ابتدا عبارت cmd را داخل منوی استارت سرچ کنید و سپس داخل پنجره Command Prompt عبارت systeminfo را تایپ کرده و Enter را بزنید.

مشخصات فنی کامپیوتر در cmd

دسترسی به مشخصات فنی کامپیوتر و لپ تاپ از طریق System Information

به جرأت می توان گفت برنامه System Information که روی تمامی ویندوز ها وجود دارد کامل ترین و جامع ترین اطلاعات را از مشخصات کامپیوتر به شما می دهد ولی با چند کمبود اساسی!

برای ورود به این بخش عبارت System Information را در منوی استارت سرچ کنید تا این افزونه مخفی ویندوز را مشاهده نمایید.

مشخصات فنی کامپیوتر در SI

همانطور که می بینید محیط این نرم افزار بسیار شلوغ است و از تمامی مشخصات لپ تاپ استوک خبر می دهد اما به حافظه گرافیکی، هسته های پردازشی، رشته های سی پی یو اطلاعاتی در اختیار ما نمی گذارد.

 

دسترسی به مشخصات کامپیوتر و لپ تاپ از طریق DXdiag

با وارد کردن عبارت dxdiag به صورت کامل و بدون در سرچ منوی استارت شاهد یک فرمان نرم افزاری مخفی می شوید.

مشخصات فنی کامپیوتر در دایرکت ایکس

با باز کردن پنجره DirectX Diagnostic شاهد ۵ الی ۶ تب هستید که تمام مشخصات فنی لپ تاپ استوک اعم از پردازنده، رم، گرافیک آنبرد و گرافیک رندر مجزا و فضای حافظه گرافیکی را نمایش می دهد که بسیار کاربردی و خلاصه تر است.

مشخصات فنی کامپیوتر در دایرکت ایکس

برای مشاهده این برنامه مخفی باید یکی از نسخه های DirectX را نصب کرده باشید.

 

به این طریق شما می توانید براحتی از تمام جزئیات و مشخصات لپ تاپ استوک خودتون مطلع شوید و با اطمینان خاطر از فروشگاه ایستگاه فنی خرید خود را انجام نمایید.



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.