انواع حافظه  SSD  از نظر نوع سلول

انواع حافظه SSD از نظر نوع سلول

1399/09/01

انواع SSD  از نظر نوع سلول های حافظه
در حال حاضر درایوهای SSD برای مصرف کنندگان خانگی بر پایه دو نوع فناوری سلول‌های حافظه در دسترس هستند. نوع رایج‌تر MLC برای کاربران معمولی بسیار ایده آل است و سرعت، طول عمر و دوام مناسبی دارد. نوع دوم یا TLC سرعت و طول عمر کمتری نسبت به نوع MLC دارد اما ارزان‌تر است. بنابراین باید به فناوری تراشه‌های حافظه درایوهای SSD دقت کنید.

انواع حافظه SSD از نظر نوع سلول

با اینکه درایوهای MLC مقداری گران‌تر از نوع TLC هستند، اما دوام و کارایی بهتری دارند و از این رو اگر قصد تهیه یک درایو SSD برای استفاده طولانی مدت را دارید، پیشنهاد می‌شود که سراغ نوع TLC نروید. در همین حال درایوهای TLC ارزان‌تر هستند، برای نمونه با بودجه یک درایو 120 گیگابایتی نوع MLC می‌توانید یک درایو 240 گیگابایتی از نوع TLC تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که اختلاف طول عمر و کارایی این دو نوع خیلی فاحش نیست. 

همانطور که اشاره شد، برخلاف هارد دیسک‌ها، کارایی، دوام و اطمینان پذیری درایوهای SSD به هیچ عنوان برابر و حتی نزدیک به هم نیست، از این رو در هر ظرفیت، حداقل سه گزینه پیشنهادی خواهیم داشت.از آنجایی که درایوهای SSD از نظر فنی پارامتر‌ها و نکات زیادی دارند، از بیان آن‌ها و دشوار‌تر کردن انتخاب برای شما صرف نظر می‌کنیم و ما با در نظرگرفتن همه عوامل و پارامترهای مهم، بهترین‌ها را برایتان لیست کرده‌ایم تا به آسانی و سادگی هرچه تمام، بر اساس ظرفیت و بودجه بتوانید بهترین درایو SSD موجود بازار را تهیه کنید.



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.