انواع رم لپ تاپ

انواع رم لپ تاپ

1399/05/27

اول از همه به این بپردازیم که اصلا رم چیه؟

رم  یا RAM اختصار کلمات Random Access Memory هستش بخشی از حافظه اصلی رایانه است که به طور مستقیم توسط CPU قابل دسترسی است یا حافظه حالت جامد است که توسط رایانه شما برای ذخیره داده ها و اجرای برنامه ها استفاده می شود که هنگام خاموش شدن منبع تغزیه یا همان رایانه اصلاعاتش کلا از بین میره .

اطلاعات ذخیره شده در رم را میتوان با اسستفاده از بایوس بررسی کرد.

عموما به عنوان حافظه اصلی،حافظه پنهان،حافظه موقت،یا حافظه فرار سیستم شناخته شده است

تراشه های RAM یکپارچه به دو شکل در دسترس هستند:

SRAM(Static RAM)

DRAM(Dynamic RAM)

 
SRAM DRAM
SRAM زمان دسترسی کمتری دارد ، بنابراین در مقایسه با DRAM سریعتر است. DRAM زمان دسترسی بالاتری دارد ، بنابراین کندتر از SRAM است.
 SRAM از DRAM گران تر است.  DRAM در مقایسه با SRAM هزینه کمتری دارد.
 SRAM به یک منبع تغذیه ثابت نیاز دارد ، به معنی این نوع حافظه است که انرژی بیشتری را مصرف می کند.  DRAM باعث کاهش مصرف انرژی می شود زیرا اطلاعات در خازن ذخیره می شوند.
 این یک مدار داخلی پیچیده است و ظرفیت ذخیره سازی کمتری را در مقایسه با اندازه فیزیکی یک تراشه DRAM در اختیار شما قرار می دهد.  این مدار داخلی کوچک در سلول حافظه تک بیتی DRAM است. ظرفیت ذخیره سازی بزرگ در دسترس است.
 SRAM دارای چگالی بسته بندی کم است.  DRAM از تراکم بسته بندی بالایی برخوردار است.


نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.