۳ روش بازیابی عکس گوشی اندروید و آیفون

۳ روش بازیابی عکس گوشی اندروید و آیفون

۱۴۰۱/۰۶/۰۸

خیلی وقت ها برای همه مان پیش آمده که از روی سهل انگاری و یا پر شدن فضای گوشی اندروید اقدام به پاک کردن عکس ها و اطلاعات مهمی کنیم که مدتی بعد متوجه این قضیه می شویم و می خواهیم آن عکس ها و اطلاعات را بازیابی یا ریکاوری کنیم. در این مطلب می خواهم به شما ۳ روش بازیابی عکس و اطلاعات گوشی اندروید را به شما آموزش دهیم. مطمئن باشید اگر شما هم قدم به قدم با من همراه باشید می توانید به راحتی این اطلاعات از دست رفته را ریکاوری کنید و این کار نیازی به مراجعه به خدمات موبایل ندارد.

ریکاوری گوشی اندروید

روش اول : استفاده از برنامه Disk Digger مخصوص گوشی های اندروید

این برنامه مخصوص بازیابی و ریکاوری عکس و تصاویر و یه سری فایل های پاک شده دیگر است که روی گوشی اندروید شما نصب می شود. لازم نیست که دستگاه اندرویدی شما حتما روت شده باشد یا نشده باشد ولی برای دستگاه های روت شده قابلیت دسترسی به تنظیمات عمیق تری نیز به تبع وجود دارد. این برنامه کاملا رایگان است و قبل از بازیابی اطلاعات به کاربر اجازه انتخاب فایل های خاصی برای ریکاوری را می دهد و بعد از انتخاب می توانید آن برنامه را روی گوشی اندروید خود برگردانید.

نرم افزار ریکاوری گوشی اندروید

مراحل استفاده از نرم افزار Disk Digger :

  • ابتدا برنامه را دانلود کنید و سپس آن را اجرا کنید.

نرم افزار ریکاوری گوشی اندروید

  • بین دو گزینه Full Scan و Basic Scan انتخاب کنید. برای اسکن کامل گوشی اندروید خود گزینه Full و برای اسکن جزئی تر فایل های تصاویر و امثال این ها می توانید از گزینه Basic استفاده کنید.
  • عکس هایی که می خواهید ریکاوری شوند را انتخاب کنید و سپس پیغامی ظاهر می شود که با انتخاب گزینه اول و سوم آن عکس ها در گوشی شما بازیابی می شوند و با انتخاب گزینه دوم می توانید عکس های انتخاب خود را در فضای ابری (آنلاین) بازیابی کنید.

 

روش دوم : نرم افزار Android Data Recovery برای ویندوز

بازیابی گوشی اندروید با کامپیوتر

این برنامه روی ویندوز نصب می شود و شما می توانید با اتصال گوشی اندروید خود به سیستم با USB و فعال کردن گزینه Debugging قابلیت دسترسی سیستم به اندروید گوشی خود را فراهم کنید. ویژگی مثبت این نرم افزار اینست که با تمامی نسخه های اندروید و گوشی های روت شده و روت نشده سازگاری کامل دارد و می تواند فایل های شما را بازیابی کند. این نرم افزار قبل از ریکاوری به شما امکان انتخاب فایل ها و عکس ها برای بازیابی را می دهد. همچنین این برنامه می تواند فایل های کارت SD گوشی اندروید شما را ریکاوری کند. مراحل بازیابی عکس های گوشی اندروید طبق مسیر زیر است.

بازیابی گوشی اندروید با کامپیوتر

مراحل استفاده از نرم افزار Android Data Recovery :

  • برنامه را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید.
  • گوشی اندروید خود را با کابل USB به  سیستم متصل کنید. حتما گزینه USB Debugging را فعال کنید.
  • در کامپیوتر خود برنامه را باز کنید و تیک فایل هایی که می خواهید ریکاوری شوند را بزنید. مثلا برای ریکاوری عکس ها تیک گزینه Gallery را بزنید. سپس روی گزینه Next کلیک کنید.
  • پس از اسکن موبایل اندروید خود فایل هایی را که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کرده و گزینه Recover را بزنید.

حتما توجه داشته باشید که در طی این پروسه ها دستگاه را از اتصال سیستم جدا نکنید.

 

روش سوم : نرم افزار Fone Paw برای بازیابی گوشی آیفون در ویندوز

بازیابی گوشی آیفون با کامپیوتر

این برنامه هم توانایی ریکاوری فایل های گوشی اندروید را دارد و هم گوشی آیفون و با تمامی برند گوشی های تلفن همراه سازگاری دارد. همچنین قابلیت دیدن فایل هایی که می خواهید بازیابی کنید نیز وجود دارد و دقیقا مثل روش قبلی با این تفاوت که این نرم افزار از گوشی های آیفون نیز پشتیبانی می کند.

بازیابی گوشی آیفون با کامپیوتر

مراحل استفاده از نرم افزار Fone Paw :

  • برنامه را دانلود و سپس روی سیستم خود نصب کنید.
  • پس از اجرای برنامه گوشی اندروید یا آیفون خود را به سیستم متصل کنید.
  • دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید. مثلا برای بازیابی عکس ها روی گزینه Gallery یا Picture Library کلیک کنید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید و منتظر شوید کامل اسکن انجام شود.
  • فایل های مورد نظر خود برای بازیابی را انتخاب کنید و روی گزینه Recover کلیک کنید.

ایستگاه فنی

با این ۳ روش ساده می توانید به راحتی فایل ها و عکس های از دست رفته خود را بدون دردسر بازیابی کنید.



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.