مایکروسافت surface چیست؟

مایکروسافت surface چیست؟

۱۴۰۰/۰۸/۱۸

در این مقاله قصد داریم با تبلت های جدید مایکروسافت صحبت کنیم.surface نام تبلت مایکروسافت است که کمی با بقیه تبلت ها متفاوت است.بدنه ی این تبلت از منیزیم فوق سبک ساخته شده و صفحه نمایش آن مجهز به شیشه های مقاوم گوریلاگلس می باشد.لبه دستگاه هم دارای زاویه 22 درجه میباشد که باعث میشود، در دست احساس راحتی کند.این تبلت در پشت خود یک پایه دارد که با استفاده از آن می توان دستگاه را به حالت ایستاده نگه دارد که مناسب دیدن فیلم و ... میباشد.یکی از ویژگی های  مهم سرفیس پوشش آن است که به صورت مغناطیسی صفحه نمایش را می پوشاند.این پوشش را که تایپ کاور یا typecover نام دارد و سه میلیمتر بیشتر قطر ندارند.

برای آشنایی با انواع دسته بندی لپ تاپ میتوانید مقاله دسته بندی انواع لپ تاپ را بخوانید.

 مایکروسافت طی یک مراسم در شهر نیویورک از سرفیس پرو3 رونمایی کرد که واقعا این دستگاه میتواند رقیب خوبی برای لپ تاپ های امروزی میابشد.

سرفیس

تفاوت سرفیس بوک با سرفیس لپ تاپ

سرفیس بوک همان لپ تاپ تبلتی های جداشدنی هستند که همگی میشناسیم. اما سرفیس لپ تاپ ها، دیگر به شکل تبلتی نبوده و تبدیل شونده محسوب نمی شوند. سرفیس لپ تاپ ها معمولا در بسیاری از موارد مشابه سرفیس بوک ها هستند اما گزینه هایی مانند، صفحه لمسی، قلم در مدل های لپ تاپی دیده نمی شود.

سیستم عامل سرفیس

سیستم عامل سرفیس ویندوز 8.1 می باشد . همچنین سیستم‌عامل ویندوز 8.1 کامل مایکروسافت بر روی سرفیس بیش تر از گذشته برای صفحات لمسی بهینه شده است و قابلیت split-screen برای استفاده هم زمان از دو نرم افزار کنار یکدیگر شبیه به مالتی‌ویندو سامسونگ بسیار کاربردی به نظر می‌رسد.

کیبورد سرفیس

سرفیس

کیبورد سرفیس موسوم به کاور، هم یک کیبورد کامل است و هم به عنوان یک محافظ برای نمایشگر عمل می کند. کیبورد (تایپ کاور) جدید میکروسافت بزرگ تر از نسخه های قبلی آن است. این کاور یک لولای اضافه دارد تا بتواند تا شود و به بدنه دستگاه متصل شود. این طراحی با این که ساده است اما از نظر ارگونومیک پیشرفت چشمگیری محسوب می گردد زیرا برای تایپ کردن زاویه ی بسیار مناسب تری را در اختیار کاربر می گذارد. در سرفیس پرو 3 می توان از نسخه های قبلی تایپ کاور استفاده کرد.

و در آخر سرفیس درواقع بر خلاف یک تبلت، یک کامپیوتر کوچک و قابل حمل می باشد که کارایی یک کامپیوتر رومیزی را در اختیار شما می گذارد البته با قیمتی بیشتر که آن هم به تکنولوژی ساخت آن بر می گردد.

 



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.