دسته بندی انواع لپ تاپ

دسته بندی انواع لپ تاپ

۱۴۰۱/۰۳/۲۱

لپ تاپ ها را میتوان بر اساس اندازه،وزن یا حتی انتظار کاربر دسته بندی کرد.مثلا از لپ تاپ های گیمینگ که اندازه بزرگ دارند تا اولترابوک ها که باریک و سبک هستند.اگر بخواهیم بر اساس کاربرد آن ها را طبقه بندی کنیم، لپ تاپ می تواند دانشجویی، مهندسی و یا طراحی و یا بازی تولید شده باشد.

کار های دانشجویی معمولا سبک هستند مثل نگارش متن و مرور وب که برای داین کار ها به سخت افزار قوی نیازی نیست و به همین دلیل لپ تاپ های دانشجویی ارزان قیمت هستند و مدل هاسی متنوعی ار آن ها در بازار وجود دارد اما برای کارهای مهندسی و تولید کردن طرح های سنگین و حرفه ای و یا بازی کردن به لپ تاپ های به سخت افزار قوی نیاز دارند. در ادامه دو دسته بندی یعنی دسته بندی بر اساس وزن و اندازه و بر اساس کاربرد را توضیح خواهیم داد.

دسته بندی لپ تاپ ها بر اساس وزن و اندازه

لپ تاپ های متوسط

نت بوک ها

اولترابوک ها

هیبریدی ها

در این نوع دسته بندی به ویژگی های فنی لپ تاپ توجه نشده و معیار اصلی برای دسته بندی اندازه و وزن دستگاه است.شما با استفاده از این دسته بندی میتوانید لپ تاپ مناسب خود را انتخاب کنید.

دسته بندی لپ تاپ ها بر اساس کاربرد

لپ تاپ های کاربردی

دانشجویی

مصارف خانگی و مالتی مدیا

تجاری

حرفه ای

مخصوص بازی

دسته بندی لپ تاپ ها بر اساس وزن و اندازه

لپ تاپ های متوسط و یا نوت بوک ها اغلب با کاربرد حرفه ای و عمومی در این دسته قرار میگیرند به همین دلیل طرفداران زیادی دارند.مهم ترین ویژگی های آن ها در زیر نوشته شده است.

صفحه نمایش بین 11 تا 17 اینچی که در میان آن ها 14 یا 15 اینچی ها متداول تر هستند. وزن آن ها در حدود 1.8 الی 3.2 کیلوگرم هستند.

لپ تاپ های خانگی نیز در همین دسته قرار میگیرند و شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این لبتاپ ها از مقاله لپ تاپ  های استوک خانگی استفاده کنید.

نوت بوک ها

این لپ تاپ ها در بازار فروش خاصی نداشتند اما در اوایل کار که وارد بازار شده بودند به دلیل اندازه کوچک و وزن کم مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفتند اما با گذر زمان به دلیل ضعیف بودن قدرت پردازنده و صفحه نمایش نه چندان خوب باعث شد که از دید کاربران بیافتد و دیگر مورد استقبال آن ها نباشد و جای خود را به اولبترا بوک ها دادند و تولید آن ها متوقف شد .

ویژگی نوت بوک ها

صفحه نمایش 7 تا 11 اینچ و وزنی در حدود 1 تا 1.5 کیلوگرم و قیمت ارزان از ویژگی های بارز این لپ تاپ ها هستند.

اولترا بوک ها

اولترا بوک

این لپ تاپ ها نمونه فشرده نت بوک ها هستند و امتیاز بالایی به خاطر وزن و اندازه و زیبایی دارند اما به خاط دلایلی مانند باتری و حجم و حرارت و قدرت پردازش آن ها محدود است.این لپ تاپ ها برای کار های حرفه ای مناسب نیستند ولی برای کاربرانی که قابلیت حمل و نقل و جابجایی راحت برای آن ها مهم است، مناسب هستند.

در این لپ تاپ ها از پردازنده های کم مصرف استفاده شدند که باعث طول عمر بیشتر باتری میشوند اما در عوض قدرت پردازش آن پایین تر می آید. این شرایط  باعث شده که پردازنده های این لپ تاپ ها با یک مدل پایین تر از خود مقایسه میشوند.

ویژگی اولترا بوک ها

صفحه نمایش بین 13 و 14 اینچی

طراحی زیبا

قیمت نسبتا بالا

قدرت پردازشی متوسط

وزن در بین 1 تا 1.8 کیلوگرم

اولترابوک استاندارد

شرکت اینتل استانداردهایی را معرفی کرده که اولترابوک ها بر اساس این استاندارد ها طبقه بندی میشود ، به عنوان مثال اگر لپ تاپی از پردازنده های نسل 4 استفاده میکند فقط زمانی به عنوان اولترابوک شناخته میود که ویژگی  های زیر را داسته باشد.

ضخامت کمتر از 23 میلی متر برای مدل های 14 اینچی و یا کمتر از 20میلی متر برای مدل های 13.3 اینچی

6ساعت شارژ باتری برای  پخش فیلم با کیفیت HD و یا 9 ساعت در حالت نیمه فعال ویندوز8

ادامه فعالیت از حالت هایبرنیت کمتر از 3 ثانیه

سرعت انتقال اطلاعات هارد 80 مگابایت بر ثانیه

لپ تاپ های هیبریدی

  لپ تاپ های هیبریدی

این لپ تاپ ها دسته تازه واردی هستند که وارد بازار شده اند که دارای قیمت بالایی نیز دارند.این لب تاب ها طراحی زیبایی دارند  و با تغییر شکل میتوانند نیاز های لپ تاب یا تبلت را برای شما برطرف کنند.

صفحه نمایش این لپ تاپ ها لمسی هستند و معمولا به یکی از دو گروه تبلت یا لپ تاپ بیشتر گرایش دارند.مثلا محصولاتی که بر پایه ی پلتفرم ویندوز یا پردازنده های X86 هستند بیشتر قابلیت یک لپ تاپ را دارند اما محصولاتی از پردازنده های ARM و سیستم عامل اندروید هستند بیشتر قابلیت یک تبلت را دارند.

ویژگی تبلت های هیبریدی

صفحه نمایش 10 تا 12 اینچی

قدرت پردازش متوسط

قیمت بالا

طراحی زیبا

 

دسته بندی لپ تاپ ها بر اساس کاربرد آن ها

لپ تاپ های دانشجویی

لپ تاپ های دانشجویی

یک نکته مهم درباره این لپ تاپ ها این است که  وزن این لپ تاپ ها حدود دو کیلئ است و با اضافه شدن آداپتور، ماوس و کتاب و.... به حدود 4 کیلوگرم میرسد و جابجایی شما مشکل میشود و همچنین مراقب باشید که لپ تاپ پورت VGA داشته باشد، با بروز تر بودن پورت HDMI نسبت به VGA  ممکن است دانشگاه یا مکان هایی که قرار است در آن رائه دهید از پورتHDMI  پشتیبانی نکنند.

این لپ تاپ ها بیشتر برای دسترسی به اینترنت و کاربرد های متنی مورد استفاده قرار میگیرد و قدرت پردازش بالایی ندارند و در پخش موسیقی و فیلم هم در سطح متوسطی قرار میگیرند .اما در انجام کارهای گرافیکی و اجرای بازی نمیتوان از آن ها انتظار داشت.

ویژگی لپ تاپ های دانشجویی

قدرت پردازش متوسط

قیمت مناسب

اندازه مناسب

امکانات جانبی

لپ تاپ های خانگی و مالتی مدیا

لپ تاپ های خانگی و مالتی مدیا

یکی از کاربرد های مهم این دستگاه پخش عکس و فیلم و موسیقی است به همین دلیل کیفیت صفحه نمایش این لپ تاپ ها باید در سطح قابل قبولی باشند.

صفحه نمایش این لپ تاپ ها باید از  نظرکیفیت و اندازه در سطح خوبی باشند.موغارد دیگری مثل سطح روشنایی و زاویه دید نیز مهم هستند.دستگاه های مالتی مدیا معمولا قدرت پردازش مناسبی دارند اما دسته دیگری از آن ها نیز وجود دارد که برای تولید محتوای تصویری و تدوین مناسب هستند، عموما این مدل لپ تاپ ها قیمت بالاتری دارند و در گروه لپ تاپ های حرفه ای قرار میگیرند.

قابلیت های لپ تاپ خانگی و مالتی مدیا

کیفیت صفحه نمایش

زاویه دید

قدرت پردازش متوسط

اندازه متوسط و بزرگ

تنوع پورت ها

لپ تاپ های تجاری

لپ تاپ های تجاری

معمولا کسانی که از لپ تاپ های تجاری استفاده میکنند مانند مدیران به مسائل امنیتی و پایداری اطلاعات بیشتر اهمیت میدهند و قدرت پردازس برای آن ها در اولویت های بعدی قرار میگیرند.برای کاربران این سته ویژگی های امنیتی بسیار مهم است و به دنبال ویژگی ها و پارامتر های امنیتی مثل رمزنگاری، اثر انگشت و ... هستند.

اکثر این لپ تاپ های تجاری به راحتی قابل حمل هستند و دو سایز 13 و 14 اینچی برای آن ها توصیه میشود.

طراحی ظاهری ، اندازه متوسط ، ویژگی های امنیتی و قدرت پردزش از ویژگی های بارز این دسته لپ تاپ ها هستند.

لپ تاپ های حرفه ای

لپ تاپ حرفه ای

بیشتر کاربران این دسته را مهندسین و صاحبان کسب و کار تشکیل می دهند.برای کاربران این دسته توان پردازش موازی هسته گرافیکی مهم است.بزای کسانی که از نرم افزار فتوشاپ استفاده میکنند توصیه میکنیم که به کیفیت صفحه نمایش توجه داشته باشند که بتوانند جزئیات تصویر را کاملا مشاهده کنند.لپ تاپ های حرفه ای به دلیل قدرت پردازش سنگین تر و ضخیم تر تولید می شوند زیرا باتری آن ها نسبت به نسخه های معمولی بزرگتر است و باید فضای کافی را برای تهویه داشته باشند.

بدنه مقاوم

عمر باتری

قدرت پردازش

قدرت گرافیکی

رم و هارد

لپ تاپ مخصوص بازی

لپ تاپ گیمینگ

یکی از محبوب ترین گروه های لپ تاپ ، لپ تاپ های گیمینگ یا مخصوص بازی هستند.این دسته از لپ تاپ ها که قیمت بالایی دارند و به دلیل ئزن زیاد و اندازه بزرگ جابجایی آن ها سخت است و این لپ تاپ ها گراترین لپ تاپ ها در دسته بندی کاربردی قرار میگرند که به قدرت پردازشی محاسباتی و گرافیک در آن ها مورد توجه قرار میگیرند.

ویژگی لپ تاپ های گیمینگ

قدرت پردازشی

قدرت گرافیکی

صفحه نمایش بزرگ معمولا 17 اینچ

طراحی زیبا

امکانات جانبی کامل

ما در این مقاله با یکدیگر انواع دسته بندی های لپ تاپ موجود و ناموجود در بازار بررسی کردیم.امیدواریم توانسته باشه نیاز های شما عزیزان را تکمیل کنیم



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.