لپ تاپ استوک

لپ تاپ 13 اینچی استوک اپل مدل Mac Pro

موجود

امتیاز:


تعداد:

0

برند:

APPLE

دسته بندی:

لپ تاپ استوک Apple

سفارش تلفنی
تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

ایستگاه فنی

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

ایستگاه فنی

ضمانت اصل بودن متریال

ایستگاه فنی

ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز

مشخصات فیزیکی
پردازنده
Core i5 2015
رم
۸ گیگابایت قابل ارتقا تا ۱۶ گیگابایت
هارد
۲۵۶ گیگابایت SSD
گرافیک
اینتل ایرش ۲ گیگابایت
صفحه نمایش
۱۳ اینچ
قابلیت ها
USB3
HDMI
سایکل ۳۰
فوق العاده تمیز مشابه نو
نقد و بررسی


مطابق روند هر ساله اپل (Apple) در سال 2019 هم نسل جدید لپ‌تاپ‌های این شرکت معرفی و سپس روانه بازار شد. سری مک‌بوک پرو (MacBook Pro) که به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین مدل لپ‌تاپ‌هایاپل به‌حسب می‌آید در سال 2019 هم همانند سال‌های گذشته با قدرت و طراحی بسیار زیبا به‌بازار قدم‌ گذاشته‌اند. در طراحی این لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا تغییری دیده نمی‌شود و اپل برای ارائه نسل جدید مک‌بوک‌ها، در سخت‌افزار تغییراتی را ایجاد کرده است. از لحاظ طراحی و ظاهر تغییری بین آن‌ها با نسل قبل دیده نمی‌شود اما سخت‌افزار آن‌ها و یک سری تغییرات کوچک بر روی بخش‌هایی از لپ‌تاپ اعمال شده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

اپل مک‌بوک پرو 2019 در دو مدل با صفحه‌نمایش‌های 13 و 15 اینچی عرضه شده است. مدل‌های 15 اینچی سخت‌افزار قدرتمندتری نسبت به مدل‌های 13 اینچی دارند، اما مدل‌های 13 اینجی هم در رده لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا، لپ‌تاپ‌های کارآمد و قدرت‌مندی به‌حساب می‌آیند. اپل در لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی از پردازنده‌های قدرتمند و کم‌مصرف نسل هشتم اینتل استفاده کرده است. مدل 13 اینچی در 2 کانفیگ مختلف عرضه شده که در آن‌ها از پردازنده‌های Intel Core i5 با سرعت‌های مختلف استفاده شده است. کانفیگ MacBook Pro 2019 MV972 و MV9A2 از پردازنده نسل هشتم Intel Core i5 استفاده می‌کنند. محدوده سرعت این پردازنده‌های چهار هسته‌ای 2.4 گیگاهرتز تا 4.10 گیگاهرتز در حالت توربو است. برای پردازش اطلاعات تصویری هم از کارت گرافیک شرکت اینتل مدل Iris Plus Graphics 655 بدون حافظه گرافیکی مجزا استفاده شده است. پردازنده‌های MacBook Pro 2019 قابلیت ارتقاء دارند و در ادامه بررسی به ‌آن اشاره خواهیم کرد. بر روی دو کانفیگ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ از حافظه رم  8 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء استفاده شده است.

 

سه مدل هارد دیسک با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایت جهت ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ، درنظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش رتینا 13.3 اینچی با کیفیت تصویر QHD با رزولوشن 2560x1600 پیکسل هم، مشخصات فنی نمایشگر نسل جدید مک‌بوک پرو‌های شرکت اپل است. در مجموع با خرید MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی می‌توانید به نسل جدید مک‌بوک پرو با امکانات متنوع و ظاهری زیبا و جذاب دسترسی داشته باشید.

 

 

 

 

 

طراحی و کیفیت ساخت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ

اپل در لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی خود از همان الگو طراحی نسل قبل استفاده کرده است و در ظاهر لپ‌تاپ‌ نمی‌توان تغییری را با مدل 2018 مشاهده کرد. مک‌بوک پرو 2019 همچنان زیبا، شیک و سبک است. در ساخت این لپ‌تاپ 13.3 اینچی، تماما از فلز آلومینیوم استفاده شده است. استفاده از این فلز در ساخت لپ‌تاپ باعث شده که استحکام آن بسیار بالا برود. همچنین وزن لپ‌تاپ هم به‌واسطه بدنه تماما آلومینیومی بسیار کم است. طراحی ساده و مینیمال MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی یکی از نکات مثبت این لپ‌تاپ مالتی‌مدیا به‌حساب می‌آید. بر روی قاب پشتی صفحه‌نمایش چیزی جز نشان شرکت اپل به‌چشم نمی‌خورد و بر روی پنل جلویی هم، در حاشیه پایین، عنوان MacBook Pro را مشاهده می‌کنیم. ابعاد لپ‌تاپ 14.9 × 212.4 × 304.1 میلی‌متر بوده و وزن آن هم تنها 1.37 کیلوگرم است. مک‌بوک پرو 2019 در دو رنگ خاکستری فضایی (Space Gray) و نقره‌ای روانه بازار شده است. کانفیگ MV972 با رنگ خاکستری فضایی و کانفیگ MV9A2 با رنگ نقره‌ای در دسترس شما هستند. با خرید MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ می‌توانید به یک لپ‌تاپ بسیار زیبا و سبک دسترسی داشته باشید. وزن کم لپ‌تاپ باعث شده که بتوانید آن را به‌راحتی همه‌جا در کیف و کوله همراه خود داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

صفحه‌نمایش

به‌ مهم‌ترین نکته قوت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 می‌رسیم. لپ‌تاپ مک‌بوک پرو 2019 از یک صفحه‌نمایش رتینا (Retina Display) با ابعاد 13.3 اینچ استفاده می‌کند. نمایشگر این لپ‌تاپ، به‌پنل IPS مجهز شده که به‌واسطه آن می‌توانید زنده‌ترین و شفاف‌ترین رنگ‌ها را مشاهده کنید. این پنل صفحه‌نمایش دقت رنگ‌ بسیار بالایی داشته و اپل هم از فناوری محدوده رنگی وسیع Wide Color P3 بر روی آن استفاده کرده است. همچنین صفحه‌نمایش به فناوری True Tone نیز مجهز شده است. این فناوری قادر است نور محیط را تشخیص داده و سپس متناسب با آن میزان غلظت رنگ‌های نمایشگر را تغییر دهد. با استفاده از این فناوری بدون تغییر نور صفحه‌نمایش، می‌توان رنگ‌ها را برای استفاده طولانی‌مدت بدون خستگی چشم، تنظیم کرد. میزان روشنایی صفحه‌نمایش هم در MacBook Pro 2019 بسیار بالاتر از رقبا خود بوده و روشنایی تصویر 500 نیت را ارائه می‌دهد.

 

 

 

کیفیت تصویر لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 از نوع QHD بوده و از رزولوشن 2560x1600 پیکسل پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش هم 227 پیکسل در هر اینچ است. صفحه‌نمایش 13.3 اینچی از نسبت تصویر استاندارد 16 به 9 پشتیبانی کرده و نور پس‌زمینه آن هم LED است.­ در حاشیه بالای صفحه‌نمایش، وب‌کم (Webcam) با کیفیت HD تعبیه شده است. این وب‌کم که قادر به تشخیص چهره است، می‌تواند با کیفیت HD 720p نیز فیلم‌برداری کنید. در مجموع با خرید MacBook Pro 2019 با قیمت مناسب می‌توانید به یکی از با کیفیت تصویر صفحه‌نمایش‌ها در بین لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا باشید.

 

 

 

 

 

 

کیبورد

کیبورد مک‌بوک پرو همچنان یک تجربه تایپ بسیار خوب را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. اپل در MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی خود از نسل جدید فناوری پروانه‌ای برای کیبورد استفاده کرده است. عمق بسیار کم 0.5 میلی‌متری کلیدهای کیبورد، یک تجربه تایپ بسیار لذت‌بخش را برای شما به‌همراه دارد. عمق کم کلیدها علاوه بر راحتی تایپ، صدای بسیار کمی را هم هنگام تایپ ایجاد می‌کند. تمامی کلیدهای کیبورد با اندازه بزرگ و با فاصله مشخص در کنار یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. این کیبورد جزیره‌ای به نور پس‌زمینه مجهز شده است و می‌توانید در محیط‌های تاریک و بدون نور هم به‌راحتی حروف روی صفحه‌کلید را تشخیص دهید. همچنین امکان روشن و خاموش کردن و تنظیم شدت‌ نور پس‌زمینه وجود دارد.

 

در قسمت استراحت‌گاه دست، یک تاچ‌پد (Touch Pad) بزرگ و یک‌تکه قرار گرفته است. اپل در نسل قبلی مک‌بوک پرو‌ها سایز تاچ‌پد را جهت راحتی بیشتر و افزایش کارایی بزرگ‌تر کرده بود و در MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی هم شاهد یک تاچ‌پد بسیار بزرگ و کارآمد هستیم. تاچ‌پد از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی کرده و می‌توانید در بسیاری از کارهای روزانه از آن به‌جای ماوس استفاده کنید. همچنین این تاچ‌پد سنسور تشخیص فشار وارد شده را دارد و می‌تواند در سطوح مختلف فشار، عملکردهای متفاوتی (مخصوصا در نرم‌افزارهای طراحی گرافیک) داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

تاچ‌بار

تاچ‌بار (Touch Bar) نماینده نسل جدید مک‌بوک پروهای شرکت اپل است. اپل با ارائه و رونمایی از این امکان بر روی لپ‌تاپ‌های خود، بار دیگر خلاقیت خود را به‌همگان نشان داد. در نسل جدید مک‌بوک‌ پرو هم مشابه نسل‌های قبل شاهد این امکان جالب و کاربردی بر روی لپ‌تاپ هستیم. به‌جای کلیدهای Function در بالای صفحه‌کلید، نوار لمسی با نام تاچ‌بار بر روی پنل داخلی لپ‌تاپ تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید به‌بسیاری از کارهای خود سرعت ببخشید. اولین امکان کاربردی و هوشمندانه تاچ‌بار، اضافه کردن حس‌گر اثر انگشت به مک‌بوک است. با استفاده از این حس‌گر می‌توانید خیلی سریع و راحت از صفحه ورود بگذرید. همچنین این حس‌گر به سیستم Apple Pay متصل شده و می‌توانید کلیه پرداخت‌ها و امور بانکی خود را هم تنها با یک لمس انجام دهید.

 

 

بر روی MacBook Pro 2019 تعدادی نرم‌افزار به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند که تاچ‌بار با آن‌ها به‌صورت کامل شخصی‌سازی شده است. در گالری می‌توانید فیلم و عکس‌ها را به‌راحتی با تاچ‌بار جلو و عقب کنید. و یا در بخش ویرایش عکس، کارهای ساده‌ای مانند بریدن را انجام دهید. در هنگام چت‌ کردن نیز می‌توانید لیست کامل ایموجی‌های پر استفاده خود را بر روی تاچ‌بار مشاهده کرده و خیلی سریع آن‌ها را انتخاب و ارسال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب مربوط به تب‌های مروگر اختصاصی سیستم‌عامل مک، یعنی Safari است. می‌توانید تب‌های مرورگر را هم بر روی تاچ‌بار مشاهده کنید و با دست بین آن‌ها سوییچ کنید. در نرم‌افزارهایی که برای تاچ‌بار بهینه‌ شده باشند، می‌توانید از امکانات جالب آن استفاده کنید. در غیر این صورت به‌جای آیتم‌های گوناگون، بر روی تاچ‌بار همان 12 کلید Function برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

پورت‌ها و بلندگو

مشابه نسل گذشته، طبق سیاست‌های اپل، بر روی MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچ، شاهد محدودیت پورت‌ها هستیم. پورت‌های کم ظاهر لپ‌تاپ را بسیار زیباتر می‌کنند و حتی ضخامت بدنه و در نهایت وزن را هم کاهش می‌دهند اما این مورد مربوط به‌طراحی بوده و نباید بر روی کارایی تاثیر بگذارد. اما حال با کاهش پورت‌ها به چهار عدد USB Type-C شاهد کاهش کارایی نسبت به رقبا در این بخش هستیم. لازم به‌ذکر است که چهار پورت قرار گرفته از Thunderbolt 3 و DisplayPort پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید علاوه بر اتصال مستقیم به سایر دستگاه‌ها، شارژ لپ‌تاپ و انتقال تصویر را هم با همین پورت‌ها انجام دهید. به‌غیر از این دو پورت، یک جک 3.5 میلی‌متری برای اتصال هدفون درنظر گرفته شده است.

 

یکی از نقاط قوت لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی به بلندگوهای آن مربوط می‌شود. دو طرف کلیدهای کیبورد، دو ردیف بلندگو تعبیه شده است که از نوع استریو هستند و کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. بلندی صدا لپ‌تاپ خوب بوده و نیازی به اسپیکر اضافی نخواهید داشت. همچنین برای ارائه یک مکالمه تصویری با کیفیت یا ضبط صدا، اپل از میکروفون‌های داخلی (3 میکروفون) برای MacBook Pro 2019 استفاده کرده است.

 

 

 

 

 

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری

در نسل جدید مک‌بوک پرو 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی شاهد پردازنده‌های Intel Core i5 هستیم. اولین کانفیگ از این پردازنده با سرعت 1.4 گیگاهرتز استفاده می‌کند اما در کانفیگ‌های MacBook Pro 2019 MV972 و MV9A2 شاهد پردازنده Intel Core i5 با سرعت پردازنده 2.4 گیگاهرتز هستیم. سرعت پردازنده چهار هسته‌ای (Quad Core) نسل هشتم اینتل در هنگام پردازش‌های سنگین در حالت توربو (Turbo Boost) به 4.10 گیگاهرتز هم می‌رسد. بر روی مادربرد لپ‌تاپ، امکان تعویض و ارتقاء سیستم پردازشی وجود دارد و می‌توانید از یک پردازنده Intel Core i7 با سرعت 2.8 گیگاهرتز هم بر روی این لپ‌تاپ استفاده کنید. در کنار این پردازنده کارت گرافیک اینتل نیز استفاده شده است. کارت گرافیک Iris Plus Graphics 655 بدون حافظه گرافیکی مجزا استفاده شده است. این کارت گرافیک با پردازنده و سیستم‌عامل مک هماهنگی کامل دارد و از پس تمامی پردازش‌های گرافیکی بر خواهد آمد.

 

 

 

 

 

حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی تمامی کانفیگ‌های MacBook Pro 2019 ظرفیت 8 گیگابایتی از نوع DDR4 داشته که با توجه به سیستم پردازشی کاملا مناسب می‌باشد اما شما می‌توانید این حافظه را تا 16 گیگابایت ارتقاء دهید تا از نهایت قدرت پردازشی لپ‌تاپ استفاده کنید. هارد دیسک‌های انتخاب شده برای نسل جدید مک‌بوک‌ پرو‌های 13 اینچی ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی دارند. بر روی کانفیگ‌های MV972 و MV9A2 از هارد دیسک 512 گیگابایت و بر روی کانفیگ‌های MV992 و MV962 از هارد دیسک 256 گیگابایتی استفاده شده است. فضای ذخیره‌سازی توسط حافظه SSD قابل ارتقاء بوده و می‌توانید ظرفیت هر یک را تا نهایت 2 ترابایت افزایش دهید. با توجه به سیستم سخت‌افزاری و رده کاربری MacBook Pro 2019، هارد دیسک‌های مناسبی برای لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است.

 

 

باتری لپ‌تاپ MacBook Pro 2019 مدل 13 اینچی از نوع لیتیوم‌-پلیمر بوده و ظرفیتی معادل 49.2 وات‌ساعت دارد. باتری قدرتمند این لپ‌تاپ قادر است تا 10 ساعت شارژ برای شما نگه دارد که مقدار بسیار زیادی است. باتری لپ‌تاپ قادر به نگه‌داری شارژ برای 10 ساعت وب‌گردی و همچنین 10 ساعت تماشا مستمر فیلم را دارد. MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی با این باتری توانمند در دسته بهترین لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا از لحاظ ماندگاری شارژ قرار می‌گیرد و می‌توانید با خیال راحت لپ‌تاپ را خارج از خانه برای انجام کارها همراه خود داشته باشید. قیمت MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش با توجه به سیستم پردازشی که در اختیار شما قرار می‌دهد، مناسب بوده و می‌توانید با خرید MacBook Pro 2019 با قیمت مناسب به یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا زیبا و کارآمد دسترسی داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ اپل MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ یک لپ‌تاپ مالتی‌مدیا بسیار زیبا با سیستم سخت‌افزاری کارآمد است. طراحی بدنه لپ‌تاپ با فلز آلومینیوم جذاب بوده و علاوه بر جلوه زیبا، وزن بسیار کم 1.37 کیلوگرمی دارد. صفحه‌نمایش درخشان این لپ‌تاپ 13.3 اینچی با کیفیت QHD و پنل IPS، شفاف‌ترین و زنده‌ترین تصویر ممکن را به‌شما نمایش می‌دهد. کیبود و تاچ‌پد با کیفیت، بلندگو، سخت‌افزار بهینه و کارآمد، فضای ذخیره‌سازی مناسب و شارژدهی عالی هم از دیگر ویژگی‌های MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچ هستند. اگر به‌دنبال خرید لپ‌تاپ مالتی‌مدیا کارآمد، سبک با توان شارژدهی بالا هستید، حتما MacBook Pro 2019 با صفحه‌نمایش 13 اینچی را از سایت ایستگاه فنی در لیست بررسی خود قرار دهید.

نظرات


امتیاز به محصول

ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.

لپ تاپ استوک lenove لپ تاپ استوک hp لپ تاپ استوک dell لپ تاپ استوک asus لپ تاپ استوک msi