لپ تاپ استوک خانگی

لپ تاپ استوک خانگی

۱۴۰۱/۰۶/۰۷

در دنیای امروزی ما میتونیم تمام کارهای خودمون رو با اینترنت انجام بدیم و برای اینکار تنها نیاز به یک گوشی هوشمند یا یک لپ تاپ داریم.

با توجه به نکات خرید لپ تاپ استوک و مقایسه بین لپ تاپ استوک و آکبند، مزایای خرید لپ تاپ استوک خانگی بیشتر می باشد و برای مصارف خانگی هم عمر مفید تری خواهند داشت و هم بسیار به صرفه خواهند بود.

بهترین گزینه برای مصارف روزمره ، خرید لپ تاپ استوک خانگی است. اما چرا؟

چون هم قیمتشون پایینه هم اینکه کیفیت بالاتری نسبت به بقیه لپ تاپ ها دارند.

اصلا لپ تاپ استوک چیست؟

در کشور های اروپایی یا آمریکایی ما میتونیم لپ تاپ آکبندی رو که خریداری کردیم تا مدت 30 روز بدون هیچ قید و شرطی به کارخونه یا مغازه ای که ازش لپ تاپ رو خریدیم مرجوع کنیم و چون کارتن این لپ تاپ ها باز شده اونا رو دیگه توی فروشگاه نمیزارن و مستقیم میره توی انبار و به صورت عمده خرید و فروش میشه.

حالا که فهمیدیم لپ تاپ استوک چیه بریم به دسته بندی لپ تاپ های استوک برسیم:

ما توی مقاله قبلی به لپ تاپ های استوک صنعتی پرداختیم و توی این مقاله قصد داریم لپ تاپ های استوک خانگی رو به شما معرفی کنیم.

یه سری نکات هست که باعث میشه لپ تاپ استوک خانگی با لپ تاپ استوک صنعتی تفاوت پیدا کنه و شامل تفاوت ظاهری ، قیمت ، سخت افزار و خیلی چیز های دیگر باشد.

لپ تاپ های استوک خانگی ظاهری شیک تر و جمع و جور تر نسبت به بقیه لپ تاپ ها دارند ، پس با این تفاسیر تا اینجا میشه این نتیجه رو گرفت که وزنشون هم از بقیه لپ تاپ ها کمتر است.

ظاهر لپ تاپ استوک خانگی

سخت افزار لپ تاپ استوک خانگی

سخت افزار لپ تاپ استوک خانگی از لپ تاپ های استوک صنعتی و رندرینگ تقریبا ضعیف تره و این به این منظور نیست که این لپ تاپ ها ضعیف هستند یا اینکه کارایی مناسب ندارند ، منظور ما اینست که لپ تاپ استوک خانگی برای رندرینگ و گیمینگ و کارهای خاص و حرفه ای مناسب نیستند و فقط پاسخگوی نیاز های نرمال یک دانشجو و افراد خانواده می باشد.

در لپ تاپ استوک خانگی از فن های کمتر ، و اندازه باریک تر و سبک تر استفاده می شود تا مناسب برای حمل و نقل باشد.

 

مقاومت لپ تاپ استوک خانگی

اگر دقت کرده باشید لپ تاپ های استوک صنعتی ظاهر بزرگتر دارند و بدنه آنها فلزی هستند ولی لپ تاپ استوک خانگی ظاهر ظریفی دارند و بدنه سبک تر و ضعیف تری نسبت به لپ تاپ های رندرینگ و گمینگ که در آنها از قطعات گران قیمت استفاده شده است ، دارد.

پیشنهاد می شود که حتما برای جابجایی لپ تاپ استوک خانگی خود از کیف مخصوص لپ تاپ که دارای بالشتک های برجسته می باشد ، استفاده کنید.

مقاومت لپ تاپ استوک خانگی

پورت ها در لپ تاپ خانگی

لپ تاپ های بزرگتر دارای پورت های بیشتر و حتی DVD-R هستند که اغلب لپ تاپ های صنعتی نیز در همین ابعاد ساخته می شوند ولی لپ تاپ های استوک خانگی به خاطر ظاهری که دارند پورت های کمتری نسبت به بقیه مدل لپ تاپ ها روی آن تعبیه شده.

کیفیت پورت های صوتی و تصویری در لپ تاپ استوک خانگی بسیار بهتر و بروز تر می باشد.

پورت های لپ تاپ استوک خانگیاندازه صفحه نمایش لپ تاپ ها

لپ تاپ های استوک خانگی صفحه نمایش کوچکتری نسبت به لپ تاپ های صنعتی دارند و اینکه صفحه نمایش لپ تاپ های استوک صنعتی دارای روکش مات است ولی سری خانگی روکش مات ندارند.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که پنل های استفاده شده توی صفحه نمایش لپ تاپ های خانگی به کیفت اونها کمک کرده و نیود صفحه نمایش مات رو به نحوی جبران کرده.

صفحه نمایش لپ تاپ استوک خانگی 

نکات مهم در خرید لپ تاپ استوک :

پیچ ها در لپ تاپ استوک 

پيچ هاي نوت بوک های استوک داراي يک قفل کلاژ دار هستند که تنها با پيچ گوشتي و با فشار مضاعف است که براي اولين بار باز مي شوند ،. معمولا درون محل قرار گيري پيچ های لپ تاپ استوک ، شاهد رنگ نقره ای و آثار باز شدن بر روي پيچ هستیم که اين باز شدن به دليل ارتقاء قطعات لپ تاپ استوک می باشد ، 

 

 ، لپ تاپ استوک ، کارتن ندارند و تمیزی و سالم بودن بدنه و ظاهر آن ها گرید بندی می شود و قیمت آن ها متفاوت است ، 

پیچ لپ تاپ استوک خانگی

پورت ها و اتصالات لپ تاپ استوک خانگی

در بسياري از موارد ديده شده است که پورت هاي لپ تاپ استوک به درستي کار نمي کند و يا فروشنده ادعا می کند که پس از نصب ويندوز جديد و درايورها اين مشکل برطرف می شود ، بد نيست بدانيد که پورت هاي لپ تاپ ها قابل تعويض نيستند و به برد اصلي متصل هستند ، پس فکر نکنيد که مانند کامپيوترهاي خانگی  فراموش نکنيد DVD RW / ROM يا همان ، ODD مهم ترين آن ها  است ، البته گاهی اوقات ممکن است به دليل عدم نصب درايور چيپست مشکلاتي مانند عدم شناخت سريع و سرعت پايين به وجود آيد ، تست و آزمايش درايو HDMI و USB مي توان براي آن ها راه حل در نظر گرفت ، در نتيجه از سلامت پورت ها مطمئن  مي تواند نسبتا پر هزينه باشد ODD تعويض يک درايو مشکل دار  

 

مانیتور و کارت گرافیک لپ تاپ های استوک

  و کلید های تنظیم نور نمایشگر FN در هنگام بررسی لپ تاپ استوک ، با استفاده از کلید نور صفحه نمایش لپ تاپ استوک را کم و زیاد کرده و از سلامت آن مطمئن شوید ، حداکثر دو پیکسل سوخته در نمایشگر می تواند مورد قبول واقع شود اما بیشتر از دو پیکسل خیر ، البته این مورد می تواند تا حدودی سلیقه ای باشد ، بسیاری از نوت بوک های استوک امروزی دارای دو کارت گرافیک هستند که اصطلاحا به آن ها اپتیموس گفته می شود ، کارت گرافیک اول را می توان همان نمونه مجتمع با پردازنده دانست که وظیفه نمایش دسکتاپ و موارد سبک را بر عهده دارد ، کارت گرافیک دوم معمولا قویتر بوده و وظیفه اجرای پردازش های سنگین را بر عهده دارد ، البته نگران این قسمت نباشید چون  با بروز نقص فنی در یکی از کارت گرافیک ها سیستم به کلی از کار میفتد و تصویر بالا نخواهد آمد ، اجرای یک بازی برای تست کارت گرافیک دوم لپ تاپ استوک توصیه می شود این بازی را باید حداقل 10 الی 15 دقیقه در حالت اجرا نگاه دارید ،

کارت گرافیک لپ تاپ استوک

 (RAM) حافظه رم 

در برخي موارد ممکن است که در لپ تاپ استوک شاهد دو ماژول رم باشيم و در هنگام فروش يکي از آن ها برداشته شود ، با اطلاع از مدل کامل و دقيق آن را در اينترنت جست و جو کرده و از مقدار واقعي رم مطلع شويد ، به سن و سال لپ تاپی که خریداری می کنید توجه کنید ، 

با توجه به این که طول عمر لپ تاپ به طور متوسط بین چهار تا پنج سال است ، سعی کنید لپ تاپ استوک کم سن و سال تری را خریداری کنید ؛ چرا که یک لپ تاپ استوک با سن کاربری بالا با مشکلات بیشتری مواجه خواهد بود تا یک لپ تاپ استوک با عمر کمتر! همچنین ، لپ تاپ استوکی که مدت زیادی از عمر آن گذشته باشد ، هنگام بروز مشکل دردسر های بیشتری را بابت تامین قطعه و... برای کاربر به وجود می آورد ؛ چرا که با پیشرفت تکنولوژی ، قطعات لپ تاپ های قدیمی در بازار کم یاب می شوند ، پس سعی کنید اگر قصد خرید لپ تاپ کار کرده یا استوک دارید یک نمونه جدیدترش را خریداری کنید 

رم لپ تاپ استوک

مزایای لپ تاپ استوک چیست؟

مهم ترین عامل برای انتخاب یک دستگاه لپ تاپ استوک ، اختلاف قیمت بین لپ تاپ استوک وآکبند است ، این تفاوت در کم ترین حالت از چند برابر شروع می شود و گاهی اوقات به دهها برابر می رسد ، یک لپ تاپ استوک به قیمت واقعی ۱ میلیون تومان ، احتمالا قیمت آکبند آن ۳ میلیون تومان به بالاست ، 

 

 همانطور که تا اینجای مقاله با ما همراه بودین نشون میده که مقاله رو خوندین و دوست داشتین و ما توی این مقاله یاد گرفتیم که لپ تاپ استوک خانگی با لپ تاپ های دست دوم فرق دارند و چند تا از تفاوت های لپ تاپ های استوک صنعتی و لپ تاپ های استوک خانگی رو متوجه شدیم.



نظرات


ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.