لپ تاپ استوک

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad Y700 - D

موجود

امتیاز:


تعداد:

0

برند:

lenovo

دسته بندی:

LENOVO

سفارش تلفنی
تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

ایستگاه فنی

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

ایستگاه فنی

ضمانت اصل بودن متریال

ایستگاه فنی

ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز

مشخصات فیزیکی
نوع پردازنده
Intel® Core™ i7-6700HQ Processor .6M Cache
سرعت پردازنده
2.60GHz up to 3.50GHz
حافظه رم
16.0GB DDR4
هارد دیسک
1000GB+128GB SSD
صفحه نمایش
15.6" TFT LED-backlit
کارت گرافیک
NVIDIA GeForce GTX 960M GDDR5 4.0GB Up To 8.0GB
وزن
2.6Kg
نقد و بررسی


لب تاب Ideapad Y700

Lenovo Ideapad Y700 - D - 15 inch Laptop

سرعت و عملکرد؛ باطنی به جدیت ظاهر

 

تمامی مدل‌های Y700 از پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند 6700HQ با حافظه‌های DDR4 و از همه مهم‌تر، تراشه‌ی گرافیکی GTX 960M استفاده می‌کنند. این پیکربندی را می‌توان، نقطه‌ای بهینه برای لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی میان‌رده دانست. ایسوس، ایسر و MSI هم در مدل‌های G551، اسپایر V15 نیترو و GE62 دقیقا از همین ترکیب سخت‌افزاری استفاده کرده‌اند. اگر برای چند لحظه به این فکر کنیم که کسی بخواهد این دستگاه را برای کار دیگری به جز اجرای بازی بخرد، باید به این موضوع اشاره کنیم که تقریبا هیچ کاری نیست که بتواند عرق Y700 را درآورد. ویرایش عکس و ویدیو تا برنامه‌نویسی و هر کار سنگین دیگری که تصورش را بکنید، از عهده‌ی Y700 برمی‌آید؛ اما قطعا خرید Y700 برای هر کار دیگری به جز بازی‌کردن، تصمیم اشتباهی است.

 

 

 

تراشه‌ی GTX 960M دیگر عمرش را کرده و یک مدل میان‌رده برای اجرای بازی‌های سنگین به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید بازی‌هایی مثل DOOM یا Fallout 4 را اجرا کنید، باید تنظیمات را در حالت میانی قرار داده یا اینکه قید رزولوشن Full HD را بزنید. در نظر داشته باشید حداکثر کارایی این لپ‌تاپ تنها زمانی حاصل می‌شود که آن را به منبع برق وصل کرده باشید. اگر از باتری استفاده کنید، دستگاه به صورت خودکار، فرکانس پردازنده‌ی مرکزی را کاهش می‌دهد و این موضوع باعث افت چشمگیر سرعت لپ‌تاپ می‌شود. همانند اکثر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، باتری Y700 نمی‌تواند این قطعات قدرتمند را زیاد سرپا نگه دارد و همیشه باید شارژر نزدیکتان باشد .

 

 

سیستم خنک‌کننده‌ای که لنوو برای سری Y700 در نظر گرفته، از دو فن کوچک به علاوه‌ی تعداد زیادی لوله‌های انتقال حرارت تشکیل شده که هوا را از شبکه‌ای که زیر لپ‌تاپ قرار دارد، مکش کرده و از پشت دستگاه خارج می‌کنند. وجود پردازنده‌ی مرکزی و تراشه‌ی گرافیکی در سمت راست دستگاه، باعث می‌شود تا هنگام اجرای بازی‌های سنگین، قسمت راست کیبورد کمی گرم شود؛ اما در کل، عملکرد سیستم خنک‌کننده رضایت‌بخش است. صدای فن‌ها حتی هنگامی‌که بار محاسباتی زیادی روی دستگاه است، آزاردهنده نمی‌شود و دمای قطعات هم در محدوده‌ای نرمال باقی می‌ماند.

 کیبورد و تاچ‌پد؛ قرمز جهنمی

 

 

چندان بیراه نیست اگر بگوییم لنوو، جزو اولین برندهایی بود که نور پس‌زمینه‌ی قرمز را در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی‌اش استفاده کرد. کیبورد Y700 از همان کلیدها خمیده‌ی معروف این شرکت تشکیل شده، کلیدها ابعاد بزرگی دارند و به لطف چیدمان جزیره‌ای، فضای بین آن‌ها کافی است. اهمیتی ندارد که بخواهید با لپ‌تاپتان تایپ، کدنویسی یا بازی کنید؛ کیبورد Y700 عالی است. نور پس‌زمینه‌ی قرمز دومرحله‌ای کیبورد که به‌عنوان یکی از فاکتورهای تبلیغاتی Y700 استفاده می‌شود، کاملا پرنور است. اما در واقعیت، بهترین قسمت کیبورد، فضای اطراف و بین کلیدها و استراحتگاه دست است. تمام این قسمت‌ها دارای روکشی لاستیکی و مات هستند که اصلا اثرانگشت و چربی دست را نشان نمی‌دهند. به علاوه، این روکش لاستیکی هنگام کار با کیبورد، حس خیلی خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

 

 

بی‌مصرف‌ترین قسمت یک لپ‌تاپ مخصوص بازی، تاچ‌پد آن است. گویی شرکت‌های سازنده‌ی کامپیوترهای شخصی، صرفا یک تاچ‌پد را روی لپ‌تاپ‌هایشان قرار می‌دهند که کمبودش احساس نشود. برای یک بازی‌کننده‌ی کامپیوتری، تاچ‌پد حتی از قفل Kensington هم کم‌مصرف‌تر است. باوجوداین، Y700 یک تاچ‌پد بزرگ با کلیدهای مستتر در صفحه‌اش دارد که اتفاقا عملکردش خیلی خوب است. فرمان‌ها، سریع و دقیق شناسایی شده و از فرمان‌های دو و سه‌انگشتی هم پشتیبانی می‌شود.

 

صفحه‌نمایش و بلندگوها؛ بوم!

 

خوشبختانه لنوو برای کاهش هزینه‌های سری Y700، از نمایشگرش کم نگذاشته است. چند نوع نمایشگر ۱۵ اینچی برای سری Y700 در نظر گرفته شده: یکی با دقت Full HD و دیگری با دقت UHD. هر کدام از این دو نوع، می‌توانند لمسی یا غیرلمسی باشند و نمایشگرهای غیرلمسی، روکشی نیمه‌مات دارند. باید ببینید که کدام نوع نمایشگر برای نیازتان مناسب است. مثلا، اگر می‌خواهید به ویرایش ویدیو بپردازید، رزولوشن 4K به شما کمک می‌کند که به‌راحتی، ویدیوهای Full HD را در گوشه‌ای از نمایشگر پخش کنید. اگر قصد دارید که تصاویر و کارهایتان را ارائه کنید، نمایشگر لمسی بیشتر به کارتان می‌آید؛ اما اگر فقط بازی می‌کنید یا فیلم می‌بینید، بهترین انتخاب، نمایشگرهای Full HD با روکش نیمه‌مات هستند.

 

 

فارغ از اینکه کدام مدل را تهیه کنید، تمام مدل‌های Y700، نمایشگرهای باکیفیت و خوبی دارند. رنگ‌هایی که در نمایشگر تولید می‌شوند، طبیعی هستند و به لطف نسبت کنتراست بالا، رنگ مشکی هم تمایل کمی به سمت خاکستری دارد. نکته‌ی جالب، استفاده از روکش‌های نیمه‌مات به جای کاملا مات، برای مقابله با انعکاس محیط در نمایشگر است. این روکش‌ها با وجود اینکه تا حد زیادی، جلوی انعکاس محیط را می‌گیرند؛ تاثیر منفی کمتری روی کاهش کیفیت رنگ‌های تولیدشده می‌گذارند.

 

 

اگر به تماشای فیلم با لپ‌تاپتان علاقه‌ی زیادی دارید، از ترکیب نمایشگر با بلندگوهای JBL سری Y700، رضایت کامل خواهید داشت. در بالا و دو طرف کیبورد، دو شبکه‌ی قرمز بزرگ قرار دارند که در کنار ساب‌ووفری که زیر کیبورد تعبیه شده، صدای ۲٫۱ کاناله‌ی رسا، شفاف و بلندی را تولید می‌کنند. صدای این بلندگوها به‌قدری خوب است که واقعا به تهیه‌ی هدفون برای بازی یا تماشای فیلم نیازی ندارید.

 

طراحی و درگاه‌ها؛ توجه! دور از دسترس انگشتان نگهداری شود

 

مثل مدل‌های گذشته‌، Y700 هم ظاهری جدی، خشن با لبه‌های تیز با ترکیب رنگ مشکی و قرمز دارد. بدنه از پلاستیک باکیفیتی ساخته شده و اکثر قسمت‌ها به روکشی از جنس آلومینیوم یا لاستیک مزین شده‌اند. استحکام بدنه عالی است و حتی وقتی به وسط کیبورد فشار وارد کنید، شاهد فرورفتگی نخواهید بود. ترکیب رنگ مشکی و قرمز هم، برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری جذابیت خاص خودش را دارد. اما داستان بدنه‌ی Y700 پایان خوشی ندارد؛ اکثر قسمت‌های بدنه‌ی این لپ‌تاپ مثل قاب پشت نمایشگر و فضای بین بلندگوها، عین یک آهن‌ربا برای اثرانگشت و عرق دست عمل می‌کند. اگر کمی وسواس داشته باشید، احتمالا روزی یک اسپری تمیزکننده را تمام خواهید کرد و در آخر هم به این نتیجه می‌رسید که کلا دستکش به دست با Y700 کار کنید.

 

 

از لحاظ درگاه‌ها، مورد هیجان‌انگیزی در Y700 وجود ندارد؛ به‌خصوص اینکه لنوو برای کاهش ضخامت دستگاه، مجبور شده قید یک سری درگاه‌های سنتی مثل VGA را بزند. این لپ‌تاپ‌ها تعدادی درگاه USB 3.0 و USB 2.0 دارند و HDMI و LAN هم تعبیه شده است؛ ولی متاسفانه از درایو نوری هیچ خبری نیست؛ موردی که می‌تواند برای بازی‌کننده‌ها کمی آزاردهنده باشد. البته لنوو برای جبران این کاستی، در برخی از مدل‌های Y700 یک درایو نوری اکسترنال قرار داده است.

 

جمع‌بندی؛ روی خشن لنوو

 

مشکی، قرمز، مشکی، قرمز... کافی است تا یک بازی ترسناک مثل Dead Space یا DOOM را با Y700 اجرا کنید تا احساس کنید که دقیقا در وسط جهنم قرار دارید. اگر لیستی برای پیش‌نیازهای یک لپ‌تاپ مخصوص بازی کامل درست کنیم، لنوو Y700 تمام موارد را تیک می‌زند. تراشه‌ی گرافیکی GTX 960M این لپ‌تاپ دیگر عمرش را کرده، ولی هنوز هم می‌تواند تمام بازی‌های روز را اجرا کند؛ کافی است تنظیمات گرافیکی را روی حالت میانی قرار دهید تا از ۶۰ فریم بر ثانیه لذت ببرید. پس اگر قصد دارید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی بخرید و نمی‌خواهید اندازه‌ی یک خودرو هزینه کنید، Y700 را جزو انتخاب‌های اصلی‌تان قرار دهید.

 

نظرات


امتیاز به محصول

ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.

لپ تاپ استوک lenove لپ تاپ استوک hp لپ تاپ استوک dell لپ تاپ استوک asus لپ تاپ استوک msi