لپ تاپ استوک

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 510

موجود

امتیاز:


تعداد:

0

برند:

lenovo

دسته بندی:

LENOVO

سفارش تلفنی
تحویل اکسپرس

تحویل اکسپرس

ایستگاه فنی

پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

ایستگاه فنی

ضمانت اصل بودن متریال

ایستگاه فنی

ضمانت بازگشت کالا تا 7 روز

مشخصات فیزیکی
ابعاد
22.9 × 260 × 379 mm
وزن لپ تاپ لنوو
2.2 kg
سیستم عامل
DOS
پردازنده
Intel Core i7 7500U 2.7GHz up to 3.5GHz
حافظه کش
4 GB
ظرفیت حافظه رم
8 GB DDR4
بلوتوث
بلوتوث داخلی
اسپیکر
بلندگوهای داخلی ساخت شرکت Harman
حافظه هارد دیسک
1 ترابایت+ 128 گیگابایت SSD
کارت گرافیکی
Nvidia GeForce 940MX 4GB
نوع صفحه نمایش
صفحه نمایش مات Full HD
اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش
1920x1080 پیکسل
پورت ارتباطی
USB 3.0&USB2.0. پورت HDMI. پورت شبکه Ethernet. پورت خروجی VGA
شبکه بی سیم وای فای
802.11ac
دوربین وبکم
HD 720P
نقد و بررسی


لپ تاپ لنوو Ideapad 510 Core i7 8GB 1TB 128SSD 4GB

Lenovo Ideapad 510 - B - 15 inch Laptop

شرکت «لنوو» پس از موفقیت چشمگیر و فروش بالای لپ‌تاپ مدل IdeaPad 500 خود، نسل جدید این دستگاه را تحت عنوان «IdeaPad 510» و با تغییرات و ارتقا اندک، روانه‌ی بازارهای جهانی کرد. بدنه‌ی این لپ‌تاپ همچنان از پلاستیک ساخته شده است، اما در کل کیفیت و طراحی خوبی دارد؛ حتی در قسمت داخلی حس لایه‌های آلومینیومی را به کاربر القا می‌کند. این محصول دو رنگ سفید و مشکی دارد که البته این رنگ‌ها برای قسمت بیرونی لپ‌تاپ بوده و قسمت‌های داخلی هر دو مدل، نقره‌ای‌رنگ هستند. یکی از تغییرات این مدل طراحی لولاهای آن است که تا 180 درجه باز می‌شوند و می‌توان لپ‌تاپ را کاملا روی میز خواباند. این ویژگی می‌تواند در شرایطی کاربرد داشته باشد که چند نفر دور یک میز بخواهند هم‌زمان محتوای صفحه‌نمایش را مشاهده کنند. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این مدل، یک پنل IPS با وضوح Full HD و روکش مات دارد که از هر نظر یک سروگردن بهتر و باکیفیت‌تر از نسل قبلی خود است. سازنده‌ی بلندگوهای داخلی لپ‌تاپ هم از شرکت JBL به Harman تغییر کرده‌اند که به دلیل کیفیت بالا، به تازگی نظر بسیاری از سازندگان لپ‌تاپ را به خود جلب کرده است. کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه و تاچ‌پد با حساسیت و کارایی بالا هم از دیگر مزیت‌های این مدل هستند. البته برخلاف اکثر لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیای روز، تاچ‌پد یک‌تکه نیست و از یک پد و کلیک یکسره تشکیل شده است. با اینکه تنوع پورت‌ها در IdeaPad 510 رضایت‌بخش است، اما خبری از پورت نسل جدید USB 3.1 Type-C در بین آن‌ها نیست. لنوو برای این کانفیگ از سخت‌افزارهای نسبتا خوبی استفاده کرده که پردازنده‌ی مرکزی Core i7 6500U اینتل از نسل Skylake، پردازشگر گرافیکی GeForce 940MX با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی 1 ترابایت را شامل می‌شوند. انتخاب این سخت‌افزارها از طرفی باعث کارایی زیاد این مدل شده و از طرفی هم قیمت تمام‌شده آن را خیلی بالا نمی‌برند. ازاین‌رو، باتوجه به تمامی ویژگی‌ها، امکانات و کیفیت ساخت خوب، می‌توان IdeaPad 510 را یکی از به‌صرفه‌ترین محصولات شرکت لنوو دانست.
 
 

طراحی:

به نظر می رسد پوشش به طور عمده از پلاستیک ساخته شده است. با این حال، سمت بالا سمت مات نقره ای بالا احساس می کند و به نظر می رسد مانند فلز آلومینیم است. پشت و پایه صفحه نمایش سفید است، در حالی که قاب قاب صفحه نمایش نیز نقره ای است. تمام سطوح به خوبی اثر انگشت دارند. به غیر از رنگ غیر معمول، ظرافت ساده در برنامه است. پنج لبه ی لاستیکی در لبه بیرونی لبه ی نمایشگر، ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد.

همانطور که اغلب، درایو نوری نصب شده در عقب سمت راست نیز یک دلیل برای برخی از بی ثباتی است. با این حال، پایه هنوز هم در مجموع به نظر نسبتا جامع است. هرچند شکاف ها و انتقال ها همیشه به طور کامل نیست، ما هیچ نقص تولیدی را پیدا نکرده ایم. درب به نسبت مقاوم است و می تواند به راحتی با یک دست باز شود. با این حال، آن را به مدت زمان زیادی بعد از حرکات تند و تیز می شکند. هنگامی که دستگاه برداشته شده و به آرامی تکان می خورد، درب باز می شود.

IdeaPad 510 از میان ۱۵ اینچی در آزمایش، سبک ترین و باریک ترین مدل است. لپ تاپ ایسر حدود ۲۰۰ گرم سنگین تر است و دستگاه Asus 300 گرم سنگین تر است و هر دو به طور وسیع تر هستند.

 

اتصالات :

همانطور که برای لپ تاپ های باریک و سبک معمول است، پیکربندی رابط به سختی از حد استاندارد پایین می آید. پورت VGA منسوخ شده است. که گاهی اوقات برای اتصال پروژکتورهای عتیقه یا مانیتور مورد نیاز است. یک پورت اترنت Gigabit Ethernet برای استفاده ثابت استفاده می شود. قطعنامه ۴K تنها در ۳۰ هرتز به دلیل عدم وجود HDMI 2.0 امکان پذیر است. از سه پورت USB تنها پورت USB سمت راست عقب از استاندارد ۲٫۰ قدیمی پشتیبانی می کند.

در حالی که سازنده موفق به قرار دادن تمام پورت های سمت چپ در اطراف مرکز، هر دو پورت USB سمت راست (کاربران راست دست) هستند دور جلو، که در آن کابل یا درایو های فلش مموری می تواند با استفاده از یک موس بیرونی دخالت کند.

 

 

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A

 

کارت SD :

ما سرعت انتقال کارت خوان را با کارت مرجع UHS-II 64 گیگابایت توشیبا Exceria Pro SDXC ما آزمایش می کنیم. ما در تست کپی JPG بسیار کم ۱۶٫۷ MB / s را اندازه گرفتیم. کپی کردن یک فایل ۱ گیگابایتی در لپ تاپ سریعتر است اگر چه سرعت پایین ترین سطح USB 2.0 است. بسیاری از لپ تاپ ها از این محدوده قیمت کار شایسته ای دارند، احتمالا امروزه وجود دارد.

 

ارتباطات :

ماژول Atheros QCA9377 کوالکام (MIMO 1x1) مسئول ارتباطات بی سیم است. این نرخ حداکثر داده ناخالصی ۴۳۳ مگابیت در ثانیه را ارائه می دهد و به طور انحصاری از استاندارد ایکس پشتیبانی می کند.

امنیت :

تنها ویژگی امنیتی که لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A ارائه می دهد یک ماژول پلت فرم Trusted Platform (TPM) نسخه ۲٫۰ است.

 

تجهیزات جانبی :

علاوه بر منبع تغذیه و همانطور که به عنوان دستورالعمل اجباری کاربر و شرایط گارانتی، جعبه شامل هیچ لوازم جانبی نیست. ظاهرا Lenovo هیچ لوازم جانبی خاصی برای IdeaPad 510 در مجموعه خود ندارد.

 

نگهداری :

دو دریچه نگهداری تنها با یک پیچ در زیر آن قرار دارند. آنها HDD، ماژول Wi-Fi و بانکهای حافظه را مخفی می کنند. اجزاء دیگر تنها پس از جدا کردن پوشش می توانند دسترسی داشته باشند. این احتمالا شامل انتشار پیچ های متنوع در قسمت پایین و جدا کردن قسمت بالایی دستگاه از سینی می شود.

 

صفحه لمسی :

با وجود داشتن اتاق کافی، صفحه لمسی دقیقا بزرگ نیست. سطح قابل استفاده حتی کمی کوچکتر است، زیرا در لبه های خارج از آن حساس نیست. مکان نما ماوس حتی سریع ترین حرکات را اجرا می کند و می تواند به یک پیکسل کنترل شود. حرکات با استفاده از حداکثر چهار انگشت می تواند به طور گسترده در منوی راننده Elan پیکربندی شود.

 

صفحه کلید :

هر دو قسمت اصلی و تعداد صفحه کلید صفحه کلید سیاه و سفید کوچکتر از همتایان در صفحه کلید های استاندارد دسکتاپ هستند. این بدان معنی است که حداقل قابلیت استفاده از numpad برای کاربران با دست بزرگتر محدود است. تستر با اندازه متوسط ​​و فاصله اش با دست مردان متوسط  مشکل نداشت. کلیدها در لبه پایین تر، صاف و به آرامی برش داده می شوند که یک دستاورد ایده آل را فراهم می کند. به جز کوچکترین F1 تا F12 بر روی کلید با دوبار تخصیص در ردیف بالا، قابلیت خواندن کلید ها بی عیب و نقص است. نور صفحه کلید همگن و کافی روشن فقط می تواند روشن و خاموش شود. اکثر کاربران نیازی به استفاده از طرح ندارند. اگرچه صفحه کلید با کمی نیرو در مرکز حرکت می کند اما وقتی به طور معمول روی آن تایپ می کنید متوجه نمی شوید.

 

 

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A

 

صفحه نمایش :

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A یک پنل مات Full HD IPS را انتخاب کرد. تقریبا ۲ میلیون پیکسل در عرض ۱۵٫۶ اینچ توزیع می شود و تراکم پیکسل آن ۱۴۱ PPI است. حداکثر روشنایی ۳۰۸ cd / m² بسیار مناسب است و نباید در اتاق های روشن باعث مشکلات شود. در زمینه مقایسه، تنها Asus N552VX تا حدودی روشن است و در مقایسه با ۹۸۸: ۱ در سطح سیاه و سفید تقریبا یکسان است. مخالفان Acer و HP ظاهرا تاریک تر هستند. فقط ۸۰٪ نور باید کمی مورد انتقاد قرار گیرد. تفاوت روشنایی حدود ۲۰٪ بین درخشانترین و تاریکترین مناطق اندازه گیری می شود. همانطور که اغلب در اینجا، این انتقاد برای تمرین بسیار اهمیت دارد. یک صفحه نمایش کاملا سیاه و سفید به نظر می رسد تا حد زیادی یکسان است.

 

 

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 510 - A

 

 

پردازشگر :

ما در مورد پردازنده Intel Core i5-6200U Skylake  در اینجا بحث می کنیم. پردازنده کارآمد نیز برای لپ تاپ های بسیار کامپکت مناسب است. این می تواند با نرم افزارهای خواستار بیشتر مواجه شود تا زمانی که خیلی ساده نیست. به عنوان مثال نرم افزار نیاز به چهار یا بیشتر هسته های فیزیکی نیاز دارد که اغلب در بازی های فعلی مورد استفاده قرار می گیرد. محدوده توربو ۲٫۷ گیگاهرتز است، زمانی که هر دو هسته لود می شوند و این نیز ثابت نگه داشته می شود.

در معیار تک هسته، i5-6200U در نمونه بازبینی پشت CPU های مشابه در دستگاه های مقایسه است و همچنین محاسبه حاشیه ای کندتر از میانگین ۶۲۰۰U است. این در معیار چند هسته ای متفاوت است، جایی که Lenovo ما در میان لپ تاپ های سریعتر قرار می گیرد. عملکرد مورد انتظار را می توان در عمل انتظار داشت.

 

عملکرد سیستم :

با وجود کارت گرافیک قوی آن، Aspire Acer با i5-6200U و HDD بهترین گزینه برای مقایسه نمرات PCMark 8 است. همانطور که انتظار می رود، Acer همواره دارای سرعتی کم است. HP ما با وجود همان پردازنده، GeForce 940MX و SSD ضعیف تر است و نمیتواند نمونه بازنگری را بهتر کند.

به طور ذاتی، عملکرد به دلیل عدم وجود یک SSD رنج می برد. یک لحظه قبل از اینکه برنامه ها یا کنترل سیستم آماده استفاده بخصوص پس از راه اندازی مجدد لپ تاپ باشد، طول می کشد. به لطف ۴ گیگابایت حافظه DDR4 در حالت دو کاناله، تاخیر زمانی که برنامه ها ذخیره می شوند، به طور واضح نسبتا نسبی می شوند و زمانی که مجددا باز شوند، مجددا بارگیری نمی شوند. این فقط برای بازی های حافظه فشرده است. در اینجا، گاهی اوقات بارگذاری بارهای قابل توجه دیگر در مقایسه با لپ تاپ ها با SSD به عنوان یک قاعده انتظار می رود.

 

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 510-A

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 510-A

 

دستگاه ذخیره سازی :

با توجه به HD Tune و CrystalDiskMark 3.0، نرخ انتقال در خواندن ترتیبی برای HDD مدرن  است. با نگاهی به لپ تاپ های چند رسانه ای که از ۱۰ ماه گذشته با هارد دیسک تهیه شده اند، Seagate HDD چندان متقاعد کننده نیست و به طور متوسط در حدود ۲۰٪ نیز در سایر لپ تاپ ها است. متاسفانه، در عملکرد خواندن ۴K شبیه به نظر می آید که برای برنامه و سیستم عامل مهم است. جایی که سر برای جمع آوری بلوک های کوچک داده، به طور تصادفی توزیع شده روی دیسک، مهم است. اگر صرفه جویی در یک SSD ساخته شود، حداقل یک مدل هارد دیسک تا حدی قوی تر می تواند انتخاب شود.

 

کارت گرافیک :

در مورد ایده آل، تکنولوژی Optimus به طور خودکار محاسبات ۳D گرافیکی را به کارت گرافیک متوسط کارت گرافیک GeForce 940MX  Nvidia اختصاص می دهد. دارای حافظه اختصاصی ۲ گیگابایتی است که توسط یک اتوبوس ۶۴ بیتی باریک و یک RAM DDR3 که به طور موثر در ۱۸۰۰ مگاهرتز می باشد، متصل می شود. نسخه های با حافظه GDDR5 سریع تر به ندرت در سایر لپ تاپ ها استفاده می شود. و پس از آن نرخ های ساعت هسته ای آنها کمی کاهش می یابد.

 

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 510-A

لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 510-A

 

عملکرد بازی :

این کارت معمولا بازی های قدیمی تر، هنوز هنوز جذاب ۳D مانند BioShock Infinite یا حتی Battlefield 4 با برخی از محدودیت های مسطح ارائه می دهد. ۱۳۶۶x768 پیکسل و ایستگاه از پیش تنظیم رسانه ای معمولا در بیشتر بازی های جدید و یا به خصوص بازی می کنند. بازی های ایزومتریک مانند FIFA 16 معمولا به طور هماهنگ در تنظیمات بالا و یا حداکثر اجرا می شوند، به خصوص از آنجا که ۴۰ FPS در این بخش اجباری نیست.

 

سر و صدای سیستم :

طرفدار IdeaPad کاملا خاموش نیست حتی زمانی که لپ تاپ فقط ایستاده است. سر و صدای ضعیف هنوز هم می تواند از صدای معمول صدای محیط در یک فاصله نرمال نیم متر از نمونه بررسی در یک دفتر آرام و یک نفره زمانی که کامپیوتر در حال اجرا است تشخیص دهد. شروع یا استفاده از یک برنامه مانند GPU-Z اغلب به اندازه کافی برای افزایش سرعت کافی است.

 

مصرف برق :

هنگام جستجو در پایگاه داده ما برای لپ تاپ های چند رسانه ای ۱۵ اینچی بر اساس i5-6200U، ما تقریبا تنها مدل هایی را با GeForce 930M، ۹۴۰M، ۹۴۰MX، ۹۴۵M یا GTX 950M پیدا می کنیم. Lenovo 510-15ISK اثبات می کند که کارآمدترین لپ تاپ در حالت آماده به کار است، اما همچنین بیشترین مصرف را در سه حالت دیگر خاموش می کند. فقط Aspire F15 F5-573G-53V1 (GTX 950M) Acer است. متوسط مصرف متوسط AVG تقریبا متوسط است. نمونه بررسی کمترین قدرت را از همه لپ تاپ های فوق ذکر شده با یک کارت گرافیک اختصاصی مصرف می کند که می تواند به علت کاهش سرعت پردازشگر گرافیکی باشد.

 

باتری :

ما با توجه به باتری کوچک ۳۰ ولت، عمر باتری طولانی مدت نداشتیم. در حوزه تست، ما در ابتدا HP Pavilion کوچک را نادیده می گیریم. مقایسه Aspire F15 با ایسر، ساده تر از آن است که تقریبا دو برابر ظرفیت با ۶۲ وات و پردازنده ی مشابه، اما کارت گرافیکی بسیار قوی تر است. به طور نسبی، نمونه بازبینی بطور قابل توجهی از باتری خود در حالت بیکار قابل بازیابی است، به این ترتیب که Acer تنها زمان اجرا ۵۱٪ را مدیریت می کند. Asus N552VX ما با هشت هسته واقعی و GTX 950M کمی باهوشتر در هر دو سناریو بار، با وجود باتری ۴۴ ولت، کاهش یافته است.

 

نظرات


امتیاز به محصول

ثبت نظر


دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید


از کیبورد فارسی استفاده کنید بهتر است از فضای خالی بیش از حد معمول شکلک یا ایموجی استفاده نکنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال نکنید بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه ایی خودداری کنید. بهتر است در نظرات خود از ارسال عناصر متغیر مانند قیمت خودداری کنید.

لپ تاپ استوک lenove لپ تاپ استوک hp لپ تاپ استوک dell لپ تاپ استوک asus لپ تاپ استوک msi